2012...

Var ju helt klart mitt år! Det bästa året jag har fått uppleva.
Den 11 januari föddes vår dotter Eva Junia Åberg på södertälje sjukhus.
Första värken kom vid 10-tiden på morgonen den 11 januari och jag var öppen 10 cm bara 4 h senare.
Junia kom ut till oss kl 17.33 och var helt perfekt!
Förlossningen var ingen enkel match, men det gick fort. Jag hade förberett mig på en lång förlossning, laddat med musik, serier och snacks. Men inget av det hanns med.
Det kändes lite dramatiskt, jag menar en timma efter att första värken hade kommit så kände jag en sådan enorm smärta att jag inte visste vad jag höll på med, det ekade i mitt huvud att något var fel. Man kan inte ha såhär ont, jag hade tänkt vara hemma i flera timmar och kolla på film, vila lite osv...
Jag var oerhört förvirrad.... Men fick lugnande besked när vi kom fram till förlossningen.
Men så är det ju, på något sätt föreställer man sig hur det kommer att vara att föda, hur det ska starta osv. Men det blir aldrig som man tänkt sig!

Hela januari var som en dröm, jag kommer inte ihåg så mycket, man var i den berömda bebisbubblan, bra att jag kan gå tillbaka i bloggen och läsa <3






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0