en fin dag

min dag har varit bra. jag åkte och hälsade på min mormor i hägersten. vi gick ut och åt lunch på ett trevligt ställe. Hans följde också med. vi satt i solen och pratade om allt möjligt. min mormor är rolig och hon tycker själv de mesta är roligt. hon gillar när saker och ting går undan. typ som förlovningen. "snabba puckar" som hon uttryckte sig.
-det är bra för då hinner jag få uppleva ditt bröllop innan jag trillar av pinn, sa hon.
jag sa att hon säkert skulle finnas kvar långt tid framöver. snart blir det 5 generationer också. det gillar mormor. emilia blir mamma i mitten av juli. det betyder att min snygga syster blir mormor. att min unga mamma blir gammelmormor och att min mormor blir mormorsmor. ja.. guuud vad jag längtar tills jag får se lillbebben.

efter lunchen promenerade vi omkring i området. mormor berättade massa saker vi hade hittat på i krokarna när jag var liten. jag skulle gå balansgång på allt som kom i min väg. och den gamla nedlagda utomhusteatern med massa träbänkar var min favorit plats. jag hoppade mellan bänkarna, fram och tillbaka.
det är mysigt att höra alla berättelse och saker man hittade på när man var mindre.
tillbaka hemma hos mormor blev det kladdkaka med grädde, sen åkte jag hem, blev så himla trött, så det blev sängen för mig.

natti.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0