17 och 18 juni

hejhej!
resan gick jättebra, flyget gick i tid. hann med och shoppa på arlanda. bla ett par glasögon, mascara och ett chanel nagellack.
jag sov första timman på flyget. på kos stod 2 taxi bilar och väntade på oss (som mamma planerare hade beställt) båten till kalymnos gick 24.00.
när vi kom fram hade mamma å pappa fixat till det. facklorna var tända på gången till huset. ljus var tänt överallt, och så hade mamma gjort lite kvällsmat. varma mackor, greksallad, vin och läsk. satt uppe till 02 och njöt bara av att vara här.
huset har blivit så fint nu!!! jag är verkligen supernöjd med hela tomten. + det nya rummet.
jag somnade i mitt älskade rum till ett avsnitt av sex and the city.

idag vaknade jag runt 09, frukosten var serverad. mamma pressade apelsiner så vi fick godaste jucien ever. till de åt jag 2 nutella mackor ;) hehe...äre semester så är det.
efter frullen gick jag, lucas, tilde och pappa till kantounibeach och badade. vattnet var klart och fint, länge sedan stranden var i sånt bra skick.
vid 14 var vi hemma igen, då lunchen var klar.
mamma hade gjort domades(fila,vindolmar), tzatziki, greklsallad, octopussalad (fast den hade nog pappa kirrat) med tillhörande ouzo, fetaostdipp och pasta med köttfärssås. något för alla helt enkelt.
vi satt där en bra stund och pratade om allt möjligt. sen blev det en sväng till poolen vi brukar hänga vid. jag o nina lirade tavli (backgammon) och jonas o lucas spelade pingis...å så klart blev det bad.
nu är jag helt slut, har precis tagit en dusch och ligger på rummet med ac:n på 16 grader. ska vila upp mig lite... så jag pallar med kvällen.

hej så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0