13 december

11 12 13. roligt datum.

idag var vi som sagt hos barnmorskan. allt såg som vanligt bra ut. bebben har sjunkit nedåt och lagt sig lite tillrätta. det känns bra. men det känns verkligen att den är längre ner nu. lättare att andas o så, men det har börjat ila "ner till"... (hur jag nu ska beskriva det) ihållande mensvärk...

sammanfattningen blev ju inte så värst komplicerad. jag har haft noll besvär fysiskt och psykiskt. alla värden har varit bra varje gång. känns för bra för att vara sant. barnmorskan sa att det är långt ifrån alla som får uppleva en sådan fin och bra graviditet.
känns lite jobbigt för det är ju TYPISKT mig att få en komplicerad förlossning istället... man tänker ju så. om nu allt gått så bra som det bara kan gå så händer det säkert något negativt nu mot slutet. jag vet att jag inte ska tänka så...men jag kan inte låta bli.
i förlossningsbrevet skrev vi ner smärtlindring vid behov, hjälp så att amningen verkligen fungerar när det är dags att lämna bb och att vi får ett familjerum på bb, så Kim kan sova med oss.

när vi var klara på oxbackskliniken åkte vi till stan och åt lunch. sen åkte Kim tillbaka till jobbet. jag är hemma. jag har lite dåligt samvete. jag skulle behöva storstäda och göra iordning lite ... göra mig av med kläder jag VET att jag inte kommer att använda..och ge lite plats åt bebbens kläder o saker isället. 
storhandla måste jag också göra. Kim ska jobba över ikväll så det är väl bara att gå upp ur sängen och sätta igång med allt!

hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0