ny vecka

vecka 22 <3

Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.

den sista veckan har den verkligen börjat röra sig och sparka. innan har inte kim känt något utanpå magen men i helgen fick han verkligen känna. livligast är den på kvällen, när vi ligger i soffan och tittar på tv. det känns så konstigt, att det är ett liv på insidan. haha... det går inte att föreställa sig känslan. det är iaf en mysig tid nu, jag har inte ont någonstans, mår inte illa, min oro för allt känns inte alls så stor som den var förut, är inte JÄTTE jobbig mot kim (tror jag). jag njuter av att vara gravid och allt känns så bra!

i lördags åt vi middag på la cantina med tobbe o jelena. hade en mysig kväll och vi blev så glada när tobbe berättade att han vill göra en barnsäng till oss. jag är så himla glad, den bästa gåvan jag kunde önska mig! för jag vill verkligen ha en säng till bebisen som betyder något, för henne/honom och för oss! en säng gjord av riktig vänskapskärlek helt enkelt!

nä nu är maten klar!
HEJ SVEJS!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Snel Tobbe!

2011-08-31 @ 07:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0