filmnörd deluxe jaaa

efter jobbet blev det grekiskt från kolgrillen. utsökt dinner. jag åt så jäkla mycket och slaffsade tzatziki överallt. drack lite vin...bara chillade i typ 20 min, sen begav vi oss till heron och kollade på dinner for schmucks. helt okej, men jag vet att jag hade flabbat mer om becky hade varit med. det är ju så ensamt att sitta i biosalongen själv, man känner sig lite som en loser. men det var okej hahah.
betyg 2½ av 5. söndagsbakis och lite trött? 3/5. sant. vissa grejer var sjuka. andra jobbiga. man liksom skäms.



vad mer?
jo nu är jag hemma, jag ska lägga mig och sova. kolla på idol.

jag har hittat perfekta presenten till min syster också, känns jäääkligt bra.

och vi har planer inför julen. jag HOPPAS att det blir av, för en jul i nykvarn...känns inte som en riktig jul. vi brukar ju nästan alltid åka bort över jul, allihop tillsammans och sova/äta/umgås/leka/åka pulka/bråka/tvspel turnering/laga mat/ gå ut med hundarna/åka skidor/ha snöbollskrig/bada vattentunna/ åka spark/ pyssla/ ja vi gör allt tillsammans i 3 dygn.
min underbara familj. alla har sin grej...
pappa är retig, kommer alltid med nån slutkläm,
Jonas ska vara bäst PÅ allt och tävlar i allt,
mamma är en perfektionist, servetterna ska ligga rätt, eller oj är kl 13? då har du fel kaffekopp, den där kaffekoppen har vi bara till frukosten, här ta kl13 koppen, eller klockan är 09.00 om 5 min dukar jag av frukosten om ingen har kommit upp ur sängen! 
nina hänger på så gott hon kan, hon är mest den som plockar undan efter andra. vad skulle vi göra utan henne?
lucas och adrian smygtittar när man duschar, snor löshåret, gömmer mitt gosedjur, staplar runt i mina klackskor.
tilde vill bara måla naglarna och vara tjejig,
amanda är en klass för sig, hon är lugnast men är med på allt. känns bra att ha henne med:) 
mormor lagar mat 9-5, och drar samma roliga historia vid middagen vaaaaarje år!
Helen försöker få mormor att göra annat än att stå vid spisen, försöker hitta på roliga aktiviteter,
Hans hugger ved och lägger ved i spisen så mormor kan laga ännnu mer mat,
syrran har alltid "håll glöggen varm" som uppgift
andreas snackar...snackar...och snackar och sen brottningsfightar resten av dagen,
emilia checkar läget, kanske finns något hett uteställe i vildmarken? kollar sportresultat på textv
och sen då vem blev kvar? jo jag...vad gör jag? bara njuter av att alla är samlade. jag har inte ens min mor i samma land som mig själv mer än 4 månader per år. det gäller att umgås när man har chansen eller hur!? haha vem försöker jag lura? jag är painintheass her self, men vi ska nog få till den här julen också, även om det inte blir järvsö iår!

EXAKT 3 MÅNADER KVAR TILL JULAFTON! skynda skyndaaaaaa!



godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0