frustrerad
jag går i taket. jag håller min ilska inne, på en ganska bra nivå. men när jag tänker mycket, som nu. läggdax så brinner det i hela kroppen.
vi betalar multum för att ha ett fungerande system på jobbet. kassa, lagersaldo, beställningar, internet ja allt sånt som vi behöver för att överhuvudtaget kunna sälja en enda pryl.
allt hänger på datorerna och systemet. och vi har då val FDT. för att de helt enklet ska vara bäst, och kunna ge oss support, backup, stöd, fixa, jag helt enkelt åtgärda all sorts datakrasch så fort som möjligt.
deras så kallade specialister kostar tydligen 900:-/h.
vet ni vilket svar vi fick imorse när jocke ringde o sa att vi inte fick igång datorerna?
att de inte hade tid att hjälpa oss, de hade fullt upp!
hmm...alltså, då gäller ju inte vårat avtal. eller de kan inte leva upp till det. eftersom vi betalar för att kunna få 24h support. även om en krasch skulle hända på helgen!
ibland önskar jag att vi bodde i usa och hade företaget där så jag kunde stämma de där idioterna (får man säga så?) vi hade alltså öppet idag men utan fungerade kassa.
jaaa och hur gick det då?
jag kunde inte se nån beställning , inte vad vi hade på lager eller vad en viss vara kostade. som tur är, är alla varor i butiken prismärkta. så det blev handskrivna kvitton och alla stackars kunder fick betala kontant. de fick åka och hämta ut pengar osv. några fick ta på hemlån och några la undan tills senare i veckan. när något sånt här händer känner jag att VI är oproffsiga. det känns som va fan, de här kan inte ta hela dagen... jag blir stressad/frustrerad och framförallt förvirrad!
det funkar inte, vi går miste om så mycket kunder och kunder=dagskassan. tydligen är detta inte fixat än, och datakillarna ska fortsätta imorgon (vi fick ta in en annan firma eftersom fdt hade häcken full)
inte nog med detta. för över en vecka sedan fick securitas in ett larm,,,aaa kanske 1-2 på natten att vårat larm i skyltfönster nr3 utlöst. de kom dit 3 min efter larmet hade gått. de undersökte både inne och ute men hittade ingeting som verkade fel.
nästa dag då jag kom till jobbet hade de lämnat en lapp, där de stod att larmet gått, när de var där och att de hade checkat så att allt var grönt. jag gick då till skyltfönster 3 för att se att allt var som de skulle.
aa tror ni inte att det är ett hål i högra hörnet. nån hade haft kul och kastat en sten, typ 8-10 cm i diameter, ganska långa sprickor och det låg glassplitter i skyltfönstret. hur fan kunde de missa det?
så vi ringer dem och säger att de måste komma till butiken för att skriva ner händelsen och hur omfattande skadan är. det behöver ju vi för att visa för försäkringsbolagen. en ruta går säkert på 15.000:-,
tror ni att de kommer? NEJ, det går en dag...2 dagar 3 dagar. sen ringer vi igen på fredagen. de lovar att skicka ner en snubbe, som ska kolla, skriva och sätta för något tillfälligt iför hålet så de inte ska komma in onödiga saker som tex REEEGN!
tisdagen är avklarad en vecka har gått, och fortfarande inget besök från securitas. ringde även idag. aa då de kommer... NEJ NEJ ÅTER NEJ! vad är deras problem? det tar säkert 5 min att besöka oss. FÖRBANNAD!
jag är glad över 2 saker.
1. bilen är lagad! hallelulja!
2. en klapp på axeln behövs ibland, tack du vet att du betyder mycket för mig. pepp är den bästa medicinen.
vi betalar multum för att ha ett fungerande system på jobbet. kassa, lagersaldo, beställningar, internet ja allt sånt som vi behöver för att överhuvudtaget kunna sälja en enda pryl.
allt hänger på datorerna och systemet. och vi har då val FDT. för att de helt enklet ska vara bäst, och kunna ge oss support, backup, stöd, fixa, jag helt enkelt åtgärda all sorts datakrasch så fort som möjligt.
deras så kallade specialister kostar tydligen 900:-/h.
vet ni vilket svar vi fick imorse när jocke ringde o sa att vi inte fick igång datorerna?
att de inte hade tid att hjälpa oss, de hade fullt upp!
hmm...alltså, då gäller ju inte vårat avtal. eller de kan inte leva upp till det. eftersom vi betalar för att kunna få 24h support. även om en krasch skulle hända på helgen!
ibland önskar jag att vi bodde i usa och hade företaget där så jag kunde stämma de där idioterna (får man säga så?) vi hade alltså öppet idag men utan fungerade kassa.
jaaa och hur gick det då?
jag kunde inte se nån beställning , inte vad vi hade på lager eller vad en viss vara kostade. som tur är, är alla varor i butiken prismärkta. så det blev handskrivna kvitton och alla stackars kunder fick betala kontant. de fick åka och hämta ut pengar osv. några fick ta på hemlån och några la undan tills senare i veckan. när något sånt här händer känner jag att VI är oproffsiga. det känns som va fan, de här kan inte ta hela dagen... jag blir stressad/frustrerad och framförallt förvirrad!
det funkar inte, vi går miste om så mycket kunder och kunder=dagskassan. tydligen är detta inte fixat än, och datakillarna ska fortsätta imorgon (vi fick ta in en annan firma eftersom fdt hade häcken full)
inte nog med detta. för över en vecka sedan fick securitas in ett larm,,,aaa kanske 1-2 på natten att vårat larm i skyltfönster nr3 utlöst. de kom dit 3 min efter larmet hade gått. de undersökte både inne och ute men hittade ingeting som verkade fel.
nästa dag då jag kom till jobbet hade de lämnat en lapp, där de stod att larmet gått, när de var där och att de hade checkat så att allt var grönt. jag gick då till skyltfönster 3 för att se att allt var som de skulle.
aa tror ni inte att det är ett hål i högra hörnet. nån hade haft kul och kastat en sten, typ 8-10 cm i diameter, ganska långa sprickor och det låg glassplitter i skyltfönstret. hur fan kunde de missa det?
så vi ringer dem och säger att de måste komma till butiken för att skriva ner händelsen och hur omfattande skadan är. det behöver ju vi för att visa för försäkringsbolagen. en ruta går säkert på 15.000:-,
tror ni att de kommer? NEJ, det går en dag...2 dagar 3 dagar. sen ringer vi igen på fredagen. de lovar att skicka ner en snubbe, som ska kolla, skriva och sätta för något tillfälligt iför hålet så de inte ska komma in onödiga saker som tex REEEGN!
tisdagen är avklarad en vecka har gått, och fortfarande inget besök från securitas. ringde även idag. aa då de kommer... NEJ NEJ ÅTER NEJ! vad är deras problem? det tar säkert 5 min att besöka oss. FÖRBANNAD!
jag är glad över 2 saker.
1. bilen är lagad! hallelulja!
2. en klapp på axeln behövs ibland, tack du vet att du betyder mycket för mig. pepp är den bästa medicinen.
Kommentarer
Trackback