22 feb - dagen från helvetet

helluu! jag är tillbaka. nu har vi flyttat - igen! vi har bott i nykvarn i 3 nätter, sen tog det stop. inatt var det -25 grader ute. det gjorde att vattnet frös i ledningarna och att beccas bil förfrös till döds.  FY vilken morgon vi hade!
när vi vaknade så var det HUR kallt som helst i huset (bror hade varit JÄTTE duktig och dragit ner värmen till semestervärme, great, bra jobbat) sen när becca skulle hoppa in i duschen upptäcker hon att det inte kom något vatten. jepp... INGET ALLS! så jag får gå ut i snön med en kastrull och lasta i snö, värma på spisen så vi iaf kunde tvätta ansiktet och borsta tänderna. efter många om och men blev vi klara runt 08.30. rebecca gick ut innan mig för att skotta/starta sin bil (som blockade min bil) ... hon kom in efter en kvart, helt förstörd.
- BILEN ÄR DÖD. stendöd. isdöd.
jag- Faaan, och du som står bakom mig så jag inte kommer ut!
- JAAAG VET
jag går ut och försöker  gräva /skotta och svänga ut min bil så gott det går så att startkablarna räcker till beccas bil. detta tar ytterligare 45 min. sen äntligen får vi igång beccas bil och hon backar glatt ut. Phuu... nu äntligen... trodde vi ja! tills vi upptäckte att min bil var helt fast i snön. den gick inte att rubba. vi fick skotta ännu mer och låna en av grannarnas skyffel. men det gick inte. inte ens med 4 hjulsdriften. sjukt! jag fastnar aldrig med jeepen. jag fick ringa pappa, efter ett tag kom han. vi puttade, gasade ja allt som vi kom på och TILL SLUT gick det. jag var så död i mina fötter. de var is hela vägen till eskilstuna.
kom till jobbet 11.30. började egentligen 10.00. ibland kan sverige ta sig i röven.

jag saknar becca, det kommer kännas konstigt att sova utan dig och money talks ;)

jag är hemma hos mina föräldrar - på ruta ett.

kul? njaa..men sånt är livet, det är bara att bita ihop!


Kommentarer
Postat av: Becky becky

de va HELL ON EARTH idag! men vi var ett bra team, du & jag alfred.



haha saknar dig också, astöntigt med tanke på att vi numera bor 5 minuter från varandra, du = nästa gata upp till höger;)



PUSS

2010-02-22 @ 22:38:49
URL: http://bsthlmsfinest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0