en ledig torsdag

det ser ut som hej kom och hjälp mig här hemma. jag har grejer överallt, men jag orkar inte ta tag i det. jag vill bara ligga i soffan, med wilma och mysa med en glögg. känna att julen är här. utanför yr snön som bara den.

jag ska äta lite frukost snart, börja slå in lite julklappar.
kan inte fatta att det är bara 1 vecka kvar, sen drar vi hela tjocka släkten till värmland. jag o syrran har fått i uppdrag att fixa en förrätt och 2 efterrätter + dryck. känner på mig att vi kommer lyckas sämst. det är lite av våran grej, vi lägger ner extra krut på glöggen istället.
ooo på tal om alkohol, jag längtar efter mormors egengjorda svartvinbärssnaps till jullunchen.

igår så skrev jag o ruben på lånet av lägenheten. fasen asså, det går snabbt nu. ibland hinner man inte tänka. men allt har väl sin mening. det känns bra iaf, man ska lita på magkänslan.
efter jobbet åkte vi till heron o möte upp ek, vigge, martin, effe o challe. jag trängde mig på när de skulle ha grabbbio, men jag ville verkligen se the town. hade hört så mycket bra om den filmen. och den var bra! action precis hela tiden och lite rolig i vissa scener. den får 4 räka av 5 möjliga. har aldrig gillat ben affleck, speciellt inte i action, men HAN VAR HEEEEELT OKEJ!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0