Dagarna som gått

När Zakie och Dani åkte hem till Sverige blev det genast väldigt tomt här. Barnen hade verkligen haft roligt ihop och det blev en och annan tår och ledsna miner när dom skildes åt 😪

Men det gick faktiskt bra, hade som tur var farmor, Pelle, Hampe, Elin o Elvira här på ön i ett hus de hyrt bra nära oss.

Men veckan gick fort den med och plötsligt var det dags för dem att bege sig hemåt.

Nu är det ny vecka och nya tag! I fredags kom Sarah och idag (med första morgonbåten kom Åsa och farfar)
Bilder kommer 🙃

Hej hej heeeeej

Jag vet att jag är dålig på att uppdatera just nu, men det har tyvärr blivit så de senaste resorna. Malta - jag skäms! Så roligt och så mycket som hände och jag skrev inte ett skit. Dåligt Emelie, dåligt!

Sen ska vi inte tala om min 30års resa. Då allt och lite  hände.
Jag kommer alltid, alltid, alltid minnas och komma ihåg den veckan. Men såklart skulle det vara guld att få dela den här.
Ska verkligen försöka skriva en sammanfattning. En dag jag får tid.

Här är en bild från morgonen. Presenter, bubbel, vit och mörk-choklad doppade jordgubbar, Jelena stod flera timmar på morgonen och gräddade american-babana pancakes. En lyckans dag!
Lilla familjen kommer till min födelsedagsmiddag

Men nu ska jag försöka komma ihåg de här semester veckorna. Blir lättare sagt än gjort kanske 😅

Jag borde

Blogga.

Det kommer.

Jag ska till tandis på lördag och då är det inte en tanke på sol och sånt. Så kanske jag hinner bliggisch lite då ✊🏼

Lördag

På lördagen tog vi en riktig sovmorgon sen så åkte jag, Kim och barnen för att möta upp Carina o Co i Vlyhadia.

Vi var där i några timmar, Alicia byggde slott som bara den.
Vi åkte hem rätt tidigt och spenderade resten av dagen hemma vid poolen.

På kvällen mötte vi upp alla och tog båten till Telendos och åt middag.

Den här killen tycker sååå mycket om Kim!

Barnen hade kul och busade hela kvällen! Precis som det ska va!

Fredag

Gjorde matsäck med pannkakor, mackor, oboy, juice, vin o öl...och begav oss till Aktibeach. Soft dag.

Kl 18 hade jag tid hos tandläkaren så jag och Kim tog moppen dit.

Efteråt handlade vi varsitt par nya raybans. Årets modeller som dom hade 30% off på!

Tog en drink på en bar tillsammans med Pelle o Hampe medan vi väntade på dom andra.

Det blev middag på pizza porto 🍕

Dani 4 år!

Torsdag. Dani fyllde 4 år och vi firade med sång och presentöppning på morgonen.

Mycket nöjd kille!

På kvällen blev det pannkakor och så hade han önskat sig kladdkaka med godis till efterrätt.
Vi vuxna fick grillad entrecote.

När barnen somnat gick jag o Emilia till Albus och drack drinkar. Sa hej till Tasos som spelade kvällen till ära.

Kim kom efter ett tag och höll oss sälsis.
Vi gick vidare, kl var då 01.30 och vi kände hur hela dansgolvet började vibrera och svänga. Som om man var ute med båten en vågig dag.
Sjukt obehagligt. Ringde Kim men hela telefonnätet va nere.
Vi hade sån tur! Ingen kom till skada. Som vi vet om är det bara vissa affärer o byggnader i Pothia som drabbats.
Jag är väldigt tacksam för att allt gick så bra som det gjorde. Men såklart... man tänker på de drabbade och framförallt kos!

Onsdag

Onsdagen var man ju lite extra trött. Vi hängde på kantouni och så.

På kvällen åt vi middag hemma. Vegetarisk lasagnge och biffar med potatis, saltgurka och massa sås!

Tisdag

Ja tisdag, då åkte vi till piratstranden och hängde hela dagen. Jag rodde lite båt med kidsen och det var fasen svårt. 😅

Efter badet badades det ännu mer i poolen här hemma.
På kvällen gick vi ut och åt på en pasta/pizzeria i Elies.
Perfekt för barnen med lekpark och hoppborg.
När vi kom hem nattade vi kidsen, de var inte svårsövda.
Vid midnatt gick jag, Emilia å Kim ut.
Först albus sen Domus. Väldigt mycket folk ute. Men det var kul, träffade jättemånga gamla bekanta.
👍🏼
Halv 4 kom vi hem och insåg att vi glömt nyckel så Emilia fick klättra in genom badrumsfönstret.

Måndag

Flygresan hit gick ok. Vill inte klaga för tycker det är så onödigt att hela tiden klaga över sånt som inte är värt att klaga på. Vissa har inte råd eller helt enkelt inte har möjlighet att åka utomlands av olika anledningar så varför klaga om en liten jobbig flygresa?!

Men jag förklarar iaf så, ja vi kunde inte landa på Kos pga av dimma. Så vi fick landa på Rhodos istället. Kl var då 04 och då var inte Rhodos flygplats "igång" så vi fick vänta 2-2 1/2h i planet för att en buss skulle komma och hämta oss och köra oss till terminalen.
Vi skulle sen få hotell på Rhodos och information under dagen om hur vi skulle ta oss till Kos.
När väskorna börjar rullas ut så får vi veta att dimman lättat och att vi ska flyga till kos iaf. Jubel!
Okej.
Så vi lyfter och sen får vi cirkulera uppe i luften nån halvtimme pga av moln (ja?!)
Landar 07.30 och båten över till Kaly går 08.00.
Som vi med nöd och näppe hann med.
Jag var överlycklig.
Planet gick alltså 23.30 från Arlanda så ja vi fick en dubbelt så lång flygresa.

Barnen är riktiga krigare, inte en missnöjd min trots väntan och dålig (obefintlig?) sömn.

När vi kom till Kaly stod pappa där vid hamnen med ärtan. (Vår bil)
Det blev frukost och barnen hittade varandra direkt.
Efter frullan åkte vi till Vlyhadia och badade och åt lunch. Per och Carina kom också med.
Dock inte Hampus, han var sjuk.

Efter stranden åkte jag o Kim till Apoteket och köpte medicin till både mig och Hampus (jag blev dålig dagen innan vi åkte)
Och sedan åkte vi hem till hampe för att lämna antibiotikan.
Tycker sååå synd om honom. Han var verkligen superdålig och bara låg rak lång.

När Carina å Per kom hem satt vi oss en snabbis och njöt av utsikten o lite vin på det.

På kvällen gjorde mamma å pappa en jättegod middag.
Vi somnade rätt tidigt med tanke på vår långdragna flygning.

Mot Kaly

Japp nu sitter vi på Arlanda vid gaten och väntar på ombordstigning.

Dagen har gått i ett, ni vet packa, tvätta, göra huset iordning. Vi har familjen Budai som bor hos oss medan vi är borta. Känns ju alltid bra att huset inte står öde i flera veckor.

Kl 18.30 isch kom Lasse och hämtade oss. Hemma hos dem blev det scampigryta med curry och ris. Efterrätt, vad tror ni? Rabarberpaj!
Mycket mätta och belåtna fick vi sedan skjuts av Lasse till Arlanda. Tack ❤️

Så fort vi kommer ombord på planet ska jag se till att jag och barnen intar sängläge.
😴💤😴💤😴

Vi hörs på Kalymnos! 😎

Semester

Japp! Sista arbetsdagen på länge gick ju rätt fort.

Efter jobbet bankade jag pengar sen åkte jag och Lovisa till Albin där även Maria var på plats.
Solen stekte på som tusan och vi satt hiss först med ett glas rosé runt poolen och snackade lite.
Sen spelade vi kubb flera ggr, bytte lag men jag vann inte en enda gång 😂😭
Vi spelade med andra ord, speak out som var sjukt kul!
Gud vad vi har skrattat!
Till middag blev det tacos och sen spelade vi ännu mer... 😄

Tyvärr kunde Sofi inte vara med men här är nästan alla ljusexperter i eskilstuna :)

Supertrevlig början på min semester att vara med kollegorna.

Jag åkte hem vid 21, imorgon står det PACKA på schemat!

Fredag

Så...nu har jag bara en liten arbetsdag kvar (10-14) imorgon sen 5 veckors semester med familjen 👩🏼👱🏼‍♀️👧🏼👱🏼

Hade dock önskat att jag kunnat klaffa in Nicole och Calle bättre. Hade varit så roligt att vara med på allt roligt som hänt denna vecka med hela familjen. Men Junia och Alicia har iaf fått möjlighet att få lära känna och fått en fin relation med dom o det är en high five på den!

Idag har jag jobbat, fick besök kl 17 av Junia, Alicia , Lasse och Åsa som varit på parken zoo i etuna hela dagen. Vilken surprise! Tyckte jag såg ett syne först för jag trodde ju aldrig att de skulle dyka upp en fredagseftermiddag.
Jag fick brev och present 💌🎁
Junia berättade att det gick så bra att sova i tältet.

Efter jobbet åkte jag in en snabbis till nykvarn för att byta lite grejer med Nina. Fick också min försenade 30 års present.

Så fin! Vasen Äng från Klong ❤️ tusen tack!

När jag kom hem var Lasse och Åsa här hemma och vi åt middag och hade en trevlig kväll. Spelade lite kort och nu är det dags för att sova.

Godnatt!

Fullt upp

Den här veckan har bara inneburit jobb för mig. Det är jag och Lovisa som har jobbat för alla andra har semester. Såklart att det är trist att komma hem sent och jobba 6 dagars men det gör inget för på söndag åker vi ❤️

I tisdags blev barnen hämtade från dagis av Malin och Henke och de hade en heldag på Skansen med amerikanarna och farmor å Pelle. Allsång också.
De sov över hos Malin å Henke och det hade gått så bra så.

Jag och Kim passade på att köpa godis, kolla klart på suits säsong 5 😢 saknar det redan.

I onsdags så var barnen lediga och hängde med samma liga som tisdagen och åkte till taxinge för att fika. Sedan blev det minigolf och slutligen middag hos Carina å Per i sthlm.
De hade verkligen sååå roligt och busade hela kvällen.
Jag själv kom hem från jobbet vid 19, mötte upp Mary, Cecilia, Becca och Jelena på mira mar och åt middag, drack rosé och så delade vi på en hubbly bubbly. Hade massor att prata om! Mary har varit i USA i 3 veckor så det var mycket att ta igen där.
Kim o barnen hämtade mig när de var klara i sthlm.

Idag så var det sista dagen för barnen på förskolan. De köpte med sig bigpacks med glass, strutar, strössel, choklad o kolasås som de bjöd sina kompisar och fröknar på.

Sedan blev de hämtade av farfar och Åsa. Ikväll är det nämligen en efterlängtad kväll, de ska sova i tält på tomten.
Junia och Alicia har pratat om det så länge! (Får se nu då om de vågar sova där ute, såklart sover Lasse och Åsa också med)
Förstå vilken rolig vecka kidsen har haft, är superduper happy över familj o vänner tar sig tid och vill!

Ja, när jag kom hem från jobbet så kan jag väl säga att Kim gjorde rätt för sig ang gårdagen med nyckeln.
Amarone, tapas, rökta räkor och rabarber paj till efterrätt. Allt ute i paviljongen och en film på det.

Att leva ihop med en virrig man

Imorse när jag skulle till jobbet hittade inte jag min bilnyckel. Kim hade haft min bil kvällen innan så jag ringde honom x-antal gånger för att höra vad han hade lagt nyckeln. Men inget svar. Såklart att man inte kan svara i telefonen när man är på golfbanan.

Efter att jag har ringt Henke o Tobbe utan resultat så får Malin tag på Calle (som också spelade) som ber Kim ringa mig.
Och mycket riktigt har Kim mina nycklar på sig.
Jag får ringa Åsa och be henne komma och hämta mig. Åka till mina föräldrar för att leta extranyckel. Köra hem mig och sen kom jag äntligen in i min bil!
Imorse hade jag både Ekonomiljus och Ljusexperten Tälje att besöka innna mitt eget jobb så jag kom till eskilstuna 12.30! 😱 snacka om underbar morgon.

Nu är Kim skyldig mig big time! 😉

En trött måndag

Det var INTE lätt att komma upp imorse. Inte heller lätt att hålla sig vaken nu. Är så trött. Men det är det värt.

Idag har jag då jobbat. Kom hem vid 19 och då var Tobbe, Jelena, Kalle, Cilla och Becca här.
Vi käkade middag och sen blev jag helt slut.

En riktigt bra dag!

Igår, söndag hade vi en sådan dag man kommer minnas länge.

Vi startade dagen på Barolo där vi åt lunch tillsammans med Malin, Henke, Carina, Per, Hampus, Elvira, Micke och såklart usa-gänget som kommit hit för en veckas semester. Calle, Nicole och Debbie. Första gången jag träffade Nicole och det var ju så efterlängtat! 😍
Hon är så glad och lätt att prata med (ja även om det är på engelska 😂)

Efter lunchen åkte vi till Grödinge och spelade 9 hål. Solen kom fram och det blev en toppendag!

Efter golfen åkte vi hem till oss, spelade mölky, badade, lyssnade på musik, grillade, snackade, skrattade, åt efterrätt och hade en världsbäst kväll! Jag kom i säng 01.30 😱 tror jag.

Så roligt att få träffa alla!

Lördag

Kim åkte iväg väldigt tidigt. Tävlingen gick okej. Tror han hamnade på plats 78 i sin klass. 800 startande i 3 klasser.

Jag och barnen hängde hemma. Sarah och Victor kom.
Jag förberedde efterrätterna inför söndagen.
På eftermiddagen åkte vi hem till Lasse och Åsa. Budda anslöt sig till middagen och vi spelade plump. Lugn o fin lördag 👍🏼

Ledig lång-helg

Igår var jag ledig så vår helg blir lång 👌🏼

Det blev en rejäl sovmorgon, Alicia staplade upp vid 10.30. Vi åt frukost, gjorde oss klara.
Åkte till plantagen och köpte blommor, sedan ut till enhörna till min farmor och farfar för att lämna en sommarblomma och önska en trevlig sommar. 🌻
Vi satt ute och pratade i det fina vädret.

När vi åkte hem släppte Kim av mig hos frisören.
Så nu är jag fixad i håret till semestern. Handlade även på mig silvershampo/balsam o inpackning.
Ruinerad mötte jag upp familjen på mq och köpte present till Anton (kims lillebror)

Efter det åkte vi ut till garaget för Kim behövde fixa lite inför dagens tävling.

Sen var det bara raka spåret hem till Lasse och Åsa där Anton hade födelsedagsmiddag.
Som vanligt var allt supergott 👍🏼

Sänkning 👌🏼

Igår bokade vi biljetter till Kaly. Vi åker 16 juli. Så kul för oss för min syster, Emilia, Zakie och Dani är där nere då.

Zakie och Dani är exakt i samma ålder som Junia och Alicia så tror de kommer vara i himmelriket att få bada, leka, äta och leva med jämnåriga.
Vi har som vanligt inte bokat nån hemresa men vi stannar minst 3 veckor. Jag börjar jobba den 21 augusti så vi får nog till lite semester i Sverige också.

Super excited!

Efter jobbet så åkte jag och spelade golf och för första gången sänkte jag mig, lyckades få ihop 21 poäng. 👏🏼
Mycket nöjd öppnade jag och Kim en mousserande när vi kom hem och tittade på en film. 🍾

Glaaaaad!

Hejhej hallåååå

Så ja. Dagen slut och jag är glad att jag lyckades komma ihåg att göra allt.

Ni vet, lämna barn hämta lampor lite här och där. Tanka.
Jobba till18s sen - handla.
När jag kom till Ica weda så kom Kim och barnen i samma veva. Ej planerat.
Vi gillar Ica weda helt enkelt, vet fler som gillar det stället, men nämner inga namn.

Hemma så åkte de skitiga barnen in i duschen och Kim ställde sig och gjorde middag.
Rena och insmorda barn (och vi) åt korvstroganoff. Becca, Cilla och Grynet kom.
Vi hade myskväll i tältet. Kollade på skräckfilmer, åt för mycket snacks o snackade om allt.

Super-lyx-tisdag

Dumma Mej 3 på bio med familjen
emelietid - nytt lack! Människa igen!
Gick vidbynäs 9 hål med Kim

Och får inte glömma, en rosélunch på Caesars 🍷🍴

Måndag

Igår var det jobb hela långa dagen. Kom hem till en snäll liten familj som satt vid bordet med middagen färdig.

Alicias feber var nästan borta så hon var sitt gamla jag igen, men tog en dag extra hemma idag.
Kim åkte ut till båten och jag och barnen tittade på Junias nya favorit serie. Eva och Adam. Kommer ni ihåg den? 😌

Skriv inläggstext

Söndag

Vår morgon började 07.45. Det var ju heeeeelt ok. När klockan var 9 hade liksom alla ätit frukost men vi passade på att mysa omkring i pyjamas ganska länge i alla fall.

Victor fick ta en nap vid 10.30 och då passade Kim på att köra hoj.
När Victor vaknade så blev det lunch och sen lek lek leeeeeeek. Babblarna, jaga... jaaa vi hade kul.
Sarah och Budda kom vid halv 3 och hämtade Victor.

Jag, Kim och barnen åkte och hämtade Henrik och sen begav vi oss till Kallfors.
Lasse och Åsa var precis klara med sin runda så barnen hängde med dem hem till Benge och Erika som bjöd på middag.
Passade perfekt så jag, Kim, Henke å Tobbe gick 9 hål. Fick 17 IGEN!
Ååååå vill komma någon vart nu!
Men snygg var jag iaf med golfkjol, handske och klickgrej så jag håller reda på mina slag Hahah. Har haft problem med det! Jag är så koncentrerad så jag glömmer hur många slag jag gör.
Tack för allt Åsa 😉👍🏼

Efter golfen åkte vi hem. Kim gjorde högrevsburgare och i samma veva kom kidsen. Alicia var väldigt trött o hängig. Trodde såklart att det berodde på att hon lekt non stop med Victor o att allt annat ståhej gjort henne extra trött men jag tog tempen på henne som visade 39,3 😔 lilla vännen. Hon fick alvedon sen somnade hon på direkten i vår säng. Kim får vabba imorn.
Hoppas Junia klarar sig, och för gudsskull inte Victor åker på nått nu 🙏🏼

Det har varit en jättemysig helg. Victor är en sån fin liten kille 💚

En dag med Victor

Idag har vi haft Victor på besök.

Vi har varit på Torekällberget som hade sin 1800-tals vecka. Det var helt ok.

Sen blev kl 17 och vi åkte hem till Lasse och Åsa. Då somnade Victor, lite rubbade sovtider men han var så glad och ville vara med på torekällberget så varför inte...

Han vaknade vid 18.30 och då blev det käk.  Först en stor portion med makaroner, korv och grönsaker. Sen en rostmacka, plus några klyftpotatisar och lite ribs. Han åt mer än mig tror jag.

Han var verkligen glad och pigg hela kvällen. Gick runt mest för sig själv med Appletv dosan. 😂🤔
Han kom till mig ibland för att sitta i knät och titta på babblarna. Varva ner lite.
Han somnade när han blev trött. Inge gnäll på hela kvällen 🤗

Ja vi blev alltså bjudna på en middag med grillade ribs, coleslaw och annat gott ikväll.
Efterrätt kladdkaka och vi spelade plump.

Tack för det!
Nu håller jag tummarna att Victor vill sova till 7..8... och inte gå upp kl 5! 😱
Godnatt.

PS, 3 barn kanske inte är så tokigt?

PS igen, njo kanske lite tokigt.
Bra när man får låna och lämna tillbaka 😉

Veckan

Veckan har varit lång, påfrestande, jobbig och jag har känt mig låg och tom på energi.

Jag har inte kunnat sova utan ligger uppe och tänker till halv 3... halv 4 om nätterna.
Jag har mycket att tänka igenom nu med andra ord.
Men jag har haft några ljusa stunder också denna vecka!
I måndagskväll efter sen jobbdag kurade jag ihop mig i tältet och tittade på sista delen av skam. Det var en fin avslutning.

I tisdags var vi lediga. Cyklade, lekte i lekparken, tittade på film. På kvällen spelade jag golf med mallan, Henke å Tobbe. Ps, från en Persdotter till en annan: kolla malinpersdotter.blogg.se

Jag kom hem dödsent typ 23.30, men kunde såklart inte sova trots friskluft i 3h!

I onsdags när jag kom hem från jobbet så hade Junia o Alicia blivit hämtade av farmor  från fsk och skulle sova kvar hos dem så jag o Kim passade på att golfa. O ja, det gäller att ligga i nu, Malin, henke, Tobbe å Kalle var också med.

Trevlig kväll fast jag blev förbannad på bunkern.
Kollade på en bra film. The accountant.

I torsdags blev barnen lämnade här på morgonen. Dröjde inte länge innan Mikaela, Tuva o Lovis ringde på dörren.
Det blev lek. Först lunch för tjejerna. Sen fick vi morsor äta lunch. 👌🏼
Sarah o Becca kom förbi och de badade med barnen. Vi trotsade blåsten liksom!
Sent igår kväll såg jag Lion. Otrolig film som alla borde se.

Idag har jag jobbat, åkte hem vid 17 för att hinna med Kalles 1års kalas i Enhörna. Jättetrevlig kväll! Det serverades kallskuret av vilt och sallader. Satt fint.

Tårta, sång och paketöppning. Junia och Alicia fick hjälpa till och öppna samtliga paket 😉

Junia har gjort kort och kuvert till Kalle
Sång
Kolla på honom! Det bästa sätter man på bordet. Och Så glad, har fått äta chokladkaka helt själv.