Ny vecka

Veckan som gick var väldigt blandad. Känsloladdad absolut. Jag har ingen aning om hur det kommer gå för LjusExperten Eskilstuna i framtiden. Jag kan bara hoppas och tro... och att vi som jobbar gör allt för att vi ska klara oss igenom denna kris. Vi tar en vecka i taget och utvärderar.
Jag är oerhört tacksam för alla kunder som vågar sig ut och stöttar oss.

Jag, Karro, MJ, Sarah å Cilla försökte också dra vårt strå till stacken och stötta lokalt så i fredags så bjöd Karro in till sangria och lite plock hemma hos henne innan vi gick ner till stan för en labanesisk meze på Mira Mar.
Det var en sån trevlig kväll med massa mat och snack. Sen gick vi vidare till Park Hotell där vi drack vin och spelade shuffleboard, träffade på MJs bror med vänner också, som vi spelade med sen kom även Sandra och Kiki som vi spelade med och sen vidare till Caesars för en drink.
Det var en väldigt kul och oplanerad kväll ute i "vimlet"
(null)

I lördags så var det balett för Alicia. Jag o Junia cyklade hem till Lasse och Åsa där det blev korvgrillning till lunch. 😎
Vi blev kvar resten av dagen o kvällen.

I söndags så var tjejerna hemma hos Emilia o Ali för att hänga med Zakie, Dani och Liyah.

Jag, Kim, Lasse och Åsa tog en cykeltur som blev lite längre än väntat. Vi cyklade i 2 1/2h timme och sen hade jag så ont i baken att jag var tvungen att ligga ner resten av kvällen.

Men summan av kardemumman - bra helg!

En helg i Järvsö

I torsdags när Junia slutat skolan åkte vi och mina föräldrar till Järvsö. Vi hyrde en stuga istället för att bo hos Helen och Gunnar, ville minimera smittrisk och träffade bara min moster och mormor utomhus under helgen.

Men hallå vilken helg vi har haft! Vilket väder, klarblå himmel och sköna dagar i skidbacken.
Igår åkte Junia och Alicia sitt första åk i svart backe och det gick SÅ bra! 🙌🏼  jag är så impad!
(null)
Igår kom mamma, pappa, Helen, Gunnar, mormor och Hans till backen, vi grillade hamburgare och korv och satt ute i solen och åt.

Fredagens lunch i backen 😍
Och en drink på det!

Nu känner jag mig ännu mer pepp på att åka! När man får sånt väder så är det ju så mycket roligare!

En helg i mars

Myshelg deluxe!

I fredags, efter jobbet, bjöd Jelena in till tapaskväll. Jag, Cecilia å MJ var där och hade det trevligt. Mycket snack, spel och garv. Och vin.

I lördags efter jobbet så var det dags för invigning av mamma å pappas nya lya vid kanalen här i södertälje.
Så jag, Kim, barnen, Lasse och Åsa tog en prommis dit och festade på bubbel och gott småplock.

I söndags var jag ledig så vi packade i hop oss och åkte till Tveta med familjen Wåhlstedt, Budais och Cecilia.
Vi gick mullespåret och grillade hamburgare å korv.
Efteråt åkte vi alla hem till whålstedts där vi stannade resten av dagen och kvällen. Jelena o Kalle kom också förbi.
Kidsen lekte, vi spelade spel och så blev det middag.  Fullt ös medvetslös.

Det var en bra helg! 🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼

Julmöte

Första veckan i Sverige efter semestern var det dags att ta åka till Borås för att besöka Konstsmide och Star Trading för att kolla in julen 2020.
Så jag och Malin (Uppsala) tog tåget dit!

Vi var även och hälsade på PR Home ⬇️

Efter 3 intensiva dagar åkte vi hemåt. Så peppade!

Fler bilder

måste ta tag i bloggandet

Jag drömmer mig bort till underbara 🇱🇰 nu. Tänkt vilken tur vi hade som kom iväg innan Coronan tog över vår Planet helt och hållet.
De 11 sista dagarna hyrde vi En villa. Villa Lassana.
Det var en dröm. Var det en dröm?
Var vi verkligen där?
Poolen var gigantisk, apor i träden, stor härlig trädgård med vajande palmer. Personalen som passade upp på oss var världens snällaste. Supergod frukost lagades varje morgon. Vi beställde lunch några gånger och åt middag hemma en kväll, då fick Jajanthi visa sina färdigheter som den lankesiska kock hon är och det var med bravur!

Jag vill tillbaka

Annars har jag lärt mig surfa. Inget proffs direkt men jag kan stå upp och ta vågor 🏄🏽‍♀️
Vi åt så mycket god mat hela tiden. Det trodde jag inte om Sri Lanka. Att maten skulle få högsta betyg.
Här kommer lite bilder från en av de bästa resorna jag gjort i hela mitt liv.
Tack också till alla våra reskompisar. Utan er hade det inte varit lika bra, det vet jag!