Fredag

Redan fredag! Idag är det bamseklubb som gäller för Junia.
Så det blir en dag här på hotellet.

Torsdag

Ja, igår så var jag och Kim på dejt :)
Vi tog colectivo till Xel-há som ligger ca 3 mil härifrån.
Xel-há består nästan bara av vatten, sötvattens floden möter havet.
Jag tycker att det är så himla coolt att det finns sånna här platser. Har aldrig sett klarare vatten förut!
Vi började iaf dagen med att åka ring längst med floden (igenom djungeln och ut till lite öppnare platser och sedan kom havet) det var så fint! Vi stannade och badade, hoppade från klippor, åkte zip-line, mm. När vi kommit hela vägen ner käkade vi lunch och drack drinkar.
Sen gick vi en promenad i djungeln bland grottor och cenoter.
Kom tillbaka till början av floden och då fick vi snorkelutrustning och snorklade hela vägen ner. När vi var klara med det var klockan 16.00 (legat i vattnet typ 5 timmar) men det kändes som 1 h!
Vi tog en varsin strawbeery daiqiuri innan vi tog taxi hem.
Väldigt bra dag!!

När vi kom hem sov båda ungarna så då fick man tom duscha, sminka och göra sig klar på egen hand!

På kvällen år vi på en japansk restaurang med egen kock vid bordet som hade en show med maten. Åh så tog jag sushi till förrätt! Det hade jag längtat efter!
Maten var SÅ god och det var riktigt kul att se kocken laga japansk mat.

Mammas modell ;)

Tis/ons

Dessa två dagar har vi bara hängt vid hotellet. Både idag och igår vindsurfade vi och surfade katamaran. Junia, jag och Kim åkte katamaran. Min modiga lilla tjej.
Även detta är gratis så man gör inte av med mycket pengar här inte!
Igår åt vi middag på en spansk restaurang och ikväll blir det steak house.
Imorgon ska jag och Kim ut på utflykt bara vi två, barnen är kvar på hotellet med Lasse och Åsa.
Ska bli jättekul, skriver mer nån annan dag vad det blev för utflykt!

Vad är det för dag?

Vi har varit på Xcaret. Ett väldigt stort område här inte långt ifrån hotellet som har de mesta att erbjuda. Vi tittade på djur, gick och såg fiskar/sköldpaddor/hajar osv i akvarium.
Så himla mycket fint och allt är liksom i naturliga miljöer, allt är levande!
Vi stannade till och snorklade vid ett ställe. Sedan vidare och tittade på delfiner och Maya-show.

Vi var helt slut när vi landade på hotellet igen!

En bra dag

Vaknade upp till en bra dag. Skålade med cava till frukost för ER!

❤❤❤

Nu ska jag hoppa in i duschen. Ikväll blir det spanskafton.

Söndag

Klockan har strax efter halv fem och jag och Junia har precis lagt oss för att vila lite efter stranden. Varit 28-29 grader i skuggan idag så man är rätt trött nu.
Idag började vi med Bamseklubben 09.30 där de blev pirater och letade efter skatten...och sen har dagen gått i ett. Varvat pool med havet. Ännu en jättefin dag.
Ikväll ska Junia på pizzaparty med Bamsegänget. Ska hämta henne vid 19,20 och då börjar minidiscot och lite show. Vi har bokat bord på en fisk och skaldjursrestaurang ikväll. Allt är som sagt all inclusive men man måste boka bord några dagar innan till alla a la carte. De blir snabbt fulla.
Vi andra tänkte bowla medan Junia är på pizzakväll.
Jepp tom bowling har de här!
Imorgon ska vi ut på utflykt till Xcaret. Jag hat varit där förut men jag kommer knappt ihåg något så det ska bli väldigt kul!

Hörs då!

Mina godingar 💙💙💙

Lördag

Idag körde vi förmiddagen på stranden. Varmaste dagen hittills. Jag och Kim gick längs med den långa stranden fram och tillbaka.
De anordnar många träningspass här så som yoga, bodybalance, zumba, core mm. Och kl 12 är det alltid vattengympa i en av poolerna. Faktiskt kul så jag degmorsan också får röra lite på mig 😜 jag är ju inte sådär duktigt så att jag går till gymet!
Så efter det passet gick vi och åt på en ny restaurang buffé precis vid havet. Fantastisk utsikt!
Kl 18.15 hade vi bokat bort på en italiensk restaurang och där var det massa god tapas till förrätt. Parmaskinka, korvar, oliver, massa massa parmesan, carpaccio, tomat/mozzarella osv.
Till huvudrätt tog jag faktiskt en pizza. År och dagar sedan jag åt en. Efterrätt en tiramisu.
Fantastisk bra kväll,  båda barnen slocknade kl 19. Jobbigt att vi bara har en vagn. Tänkte inte på att tidsskillnadan skulle sitta i såhär länge för Junia brukar lätt kunna vara uppe till 22 när hon sover middag på dagen.
Man kan hyra en vagn här på hotellet så vi funderar på att göra det resten av tiden.
Efter middagen gick vi och tog en drink och sedan gick vi till vårt rum och spelade ett parti TP och vem vann? Jo jag 😊😊😊

Tjo!

Onsdag:
Ja i onsdags var vi bara på hotellet och försökte navigera oss. I vår lilla Maya- värld ligger det 5 hotell (4 av dem får vi vara på, äta, dricka, bada, ja alltså utnyttja vår all inclusive.
Och som sagt finns allt här, men behöver egentligen inte lämna området för det finns gott om saker att hitta på.
Eftersom jag är här med 3 andra träningsmänniskor så brukar de starta dagen med gymet kl 07.
Sedan frukost, i någon av buffé restaurangerna.
Men som sagt onsdagen var mer än lugn och skön.

Torsdag:
Idag körde vi pool och strand. Havet är sådär turkost som det är på alla bilder. Sanden är vit och blir inte varm. Så skönt för i Grekland bränner man ju fötterna av sig. Här kan barnen lätt sitta och leka utan att bränna sig.
På kvällen tog vi en colectivo minibuss in till playa del carmen.
Fullt med folk och rörelse, massa butiker. Så lite shopping innan vi avslutade kvällen på en mexikansk restaurang.

Fredag.
Inskrivning på Bamseklubben och Junia ÄLSKADE det! Första dagen fick de lära sig flaggor och måla sin favorit-flagga. Och de blev ansiktsmålade och fick varsin snygg mexikansk flagga på kinden.
Alla föräldrar möttes upp utanför klubben 2 h senare och då fick vi komma in i klubbhuset och leta efter barnen. De hade gömt sig i det stora bollhavet och skrämde upp oss.
Junia berättade och det verkligen sprudlade om henne.
Ledarna sa att dagen gått jättebra och Junia hade inte frågat om oss och kommit in i gänget direkt. De frågade om hon varit på bamseklubb eller liknande förut för att hon verkligen var så framåt och då blir man ju extra stolt när min lilla treåring gärna vill ta kontakt och leka med andra barn som hon aldrig har träffat. Bamse är till för 3-5 åringar.

Efter Bamse kom faktiskt regnet och vi gick runt på området. Åt lunch och chillade. På kvällen spelade vi minigolf och avslutade på en mexikansk restaurang på hotellet.

Hola

Tycker det är jobbigt att komma in i Mexico-tid. Är fortfarande aptrött om kvällarna. Barnen anpassade sig snabbt. Men jag är dödstrött redan vid 20.00 och vaknar kl 06 helt av mig själv.
Eller jag vaknar vid 04 men då tvingar jag mig själv att somna om.
Så mitt kvällsbloggande har fått lida pga av att jag helt enkelt somnar med telefonen i ansiktet.

Ska ta tag i det 🙏
Har massor att skriva om, idag började tex Junia på Bamseklubben och hon stortrivdes (vilket jag aldrig tvivlat på)
Vi hörs

Dag 1

Första dagen avklarad

Hej på er!
Flygresan gick över förväntan. Planet (nya dreamliner) gör ju allt mycket smidigare. Större sittplatser, mycket mer space både för benen och när man står upp. Fräscht... Ja, tummen upp. Vi betalade ca 1000kr mer per skalle för att flyga med dremlinern och det var SÅ värt det! Plus att man flyger 1 h snabbare på både dit och hemresan.
Alicia skötte sig exemplariskt. Kanske lite dåligt med sömn men inget grin.
Junia är superlätt, hon sov när vi lyfte och sov säkert 3-4h efter det.
När hon vaknade så var det godis och film som gällde. Kanske de två sista timmarna hon blev lite väl rastlös ock ville gå på toa varje kvart.

Jag ska skriva mer om hotellet en dag, för just nu känner jag att jag inte har sån bra koll. Det är sååå stort här och det finns allt!
Skulle bara in snabbt och säga hej och att resan gick bra.

Haha flummiga familjen

Bye bye Sweden

Slänger in ett hej då och att vi snart hörs i Mexico. Har wifi på rummet så jag kommer blogga därifrån.
Varför? För att jag vill, det är sååå bra att kunna gå tillbaka och läsa vad man har gjort genom åren. Min mamma-hjärna är super dålig på att lägga saker på minnet numer!
Klockan ringer 03.00, känns ju sådär jobbigt. Men men..
Kim är påväg hem från jobbet, ikväll blir det take away från MiraMar och lite rött vin innan vi går och lägger oss.

Vi hörs!!!

Junia's första natt borta hos familjen Whålstedt gick ju HUR bra som helst!
Klockan 21.15 slocknade alla 3 i samma säng. Inte alls frågat efter oss eller problem när nattlinne sattes på och det började bli dags för sängen.
Idag ville hon inte komma hem utan följde med familjen och lekte på Tom Tits, Kim hämtade henne vid halv fem!
Världens bästa MJ och Sam som ordnade allt så bra för barnen. Junia älskar att vara med den familjen!
Kommer faktiskt sakna dem nu när vi åker till Mexico 😢
På kvällen åt vi middag hos Lasse och Åsa. Var ju tvungna att checka av allt innan resan 😜
Imorgon är jag ledig, men jag har ett fullt schema iaf. Det ska handlas, packas, ställa undan och göra rent donkeyn tills vi kommer hem. Färga håret, ja ni förstår. Barnen får hänga lite med mormor så slipper packandet ta flera onödiga timmar.

Här är några bilder jag tog från Mary, ser ut som om de verkligen har haft kul!

Fina Matilda 5 år ❤
Alltså hur söta får man va?!

Vilken kväll!

Vi hade verkligen en toppen kväll igår! Alla var på topp!
Vi samlades kl 18 i baren och sen började 80-90-tals showen. Vi hade två långbord och åt 3rätters middag under showens gång.
Vi sjöng för Gurra och sen när showen var slut blev det dans för hela slanten. Jag dansade så mycket tills jag inte kunde gå ett steg till i mina klackar. Kl 02 gav vi upp och begav oss hemåt. Vi var nog de första som avvek men jag kände mig rätt klar eftersom mina fötter typ blödde ;)
Tack Gurra för en sån bra kväll och det var sjukt roligt att så många anslöt sig!

Lördag!!

Hej håå! Är på väg hem från jobbet. Ska försöka hinna göra mig snygg till kvällen. Vi åker till sthlm kl 17!

Junia har dansat och varit på Matildas kalas. Alicia har hängt med Kim.
Inatt ska Alicia sova hos mina föräldrar och Junia ville av hela sitt hjärta sova hos oliver och Matilda. Det har hon pratat om hela veckan!
Asså min stora tjej ska sova borta hos kompisar för första gången! Hoppas det går bra, men jag tvivlar inte ett dugg på det. Junia är absolut inte sån som måste sova hemma eller blir orolig utan oss. Hon är en mini-me, exakt så var jag när jag var liten. Jag älskade att sova borta.

Fick en bild från Mary, min lilla prinsessa ville såklart vara spiderman på kalaset som hölls på ett lekland.

Ska bli väldigt trevligt ikväll ❤

Alla hjärtans dag

"Firas" ikväll hemma hos oss.
God mat, rött vin och kanske tom nån liten efterrätt väntar ikväll.

Imorgon hinns det inte med för då har vi två andra viktiga personer att fira.
Matilda fyller 5 år och Junia ska på hennes kalas.
Och Gurra Läck fyller 30!!!! Vi ska samlas på golden hits i sthlm, kl 18 och vi blir 21 pers som ska fira honom till MAX!

Vi hörs imorn!
Hej!

Torsdag

Hehe jag kan bara skratta åt hur natten var igår.
Alicia sover alltid hela nätter i eget rum och egen säng.  Kl.20-08.
Igår la jag henne vid 20.00 och jag och Junia gjorde oss klara och la oss i stora sängen tillsammans och myste.
Hon somnade vid 20.30 och runt där somnade jag också.
Sen vaknade Alicia vid 23 och ville inte alls sova. Jag orkade inte vara uppe så jag tog upp henne till oss och då vaknade Junia och var sååå grinig. Så där satt vi alla tre och bara var griniga.
Det är liksom typiskt att det ska krångla med sömnen när man har tider att passa dagen efter!
Upp vid 07 och då var det inte lätt att få liv i tjejerna.
Men 08.40 var vi på dagis och 09.00 hos mamma och 09.54 i eskilstuna.
Glömde lunch också. Hejjjja!
Käkade två knäckebröd med skinka mellan två säljare.
Först kom vår nya säljare från Rydéns och sen kom Marie från eskilstuna kuriren och vi la upp vårens och höstens annonsering.
Nu ska jag hem och krama om min karl, hoppas att han slängt ihop en god middag så jag kan ta med matlåda imorn ;)
Vill ni se några av nyheterna från Rydéns jag beställde? Jaaaa såklart ni vill, dem kommer här!

Full rulle denna onsdag

Började morgonen med att promenera hem till mamma och lämnade Alicia. Sedan åkte jag och min far och hade möte med vår redovisare där vi gick igenom årsredovisningen på företaget, pratade även mycket om hur vi ska gå tillväga på bästa sätt när jag om 4 år ska ta över företaget och äga 100%. Inte är det lätt inte att förstå allt, känns som rena rama grekiskan ibland...
Årets omsättning och vinst är vi väldigt nöjda med, såhär ska vi fortsätta!
Vi är ett bra team på jobbet men det känns faktiskt lite läskigt att pappa en dag inte kommer vara delaktig.
Såklart kommer han hjälpa mig med vissa saker.

Efter mötet så hann jag ner till tvättstugan och sätta igång en tvätt innan jag mötte Mary och Spencer. Vi gick hem till mamma och hämtade Alicia sedan gick vi maxi-rundan. Underbart väder och Alicia sov som en stock hela promenaden.

Innan jag hämtade Junia från dagis hann jag med lunch och mer tvätt.
Sedan var det bara att gå hem och äta lite extra mellis och byta om, för nu är det dans som gäller för Junia & Matilda på JAM.
Men de ska inte fortsätta att gå onsdagar utan det blir lördagar istället.
Känns faktiskt bättre för det blir en aning stressat efter dagis och sen är barnen mer fokuserade på lördagsmornar än onsdagseftermiddagar efter dagis.

Ikväll sover Kim borta i Uppsala så för min del blir det en tonfisksallad till middag. Får passa på att äta sånt som Kim inte är jätteförtjust i.

Imorgon är Junia's sista dag på dagis innan semestern. Åh va häääärligt!
Jag har dock 3 arbetsdagar kvar men det är också helt ok 😉

Ciaooo

Lyx tisdag

Imorse åkte jag, mamma och Alicia till sthlm och gjorde oss fina hos Elin.
Mamma plockade ögonbrynen och gjorde naglarna.
Och jag färgade fransar o bryn, plockade ögonbrynen och vaxade benen.
Jag tycker faktiskt inte att det gör särskilt ont att vaxa, men det kanske är för att jag har så lite och tunt hår. Tror håret "dör" ut efter några vaxningar.
Sen när vi var klara åt vi en jättegod lunch på café blåbär. De har såååå goda sallader!!
Sedan tog vi tåget hem och handlade lite nödvändigheter på stan innan det var dags att hämta Junia.

Nu har ungarna ätit middag och jag ska börja med våran. Malin och Elin kommer på middag och det blir fisk och skaldjurssoppa med aioli.

Trevlig tisdag!

Måndag

Idag har jag pysslat med beställningar. Marcus från Pholc kom förbi och jag bestämde ett sortiment vi ska köra på hädan efter. Nyheter från mässan beställdes också. Längtar tills allt fint kommer till butiken.

Nu är jag på väg hemåt, är hungrig och längtar efter kidsen.
Idag var dagis stängt så båda barnen har varit hos min mamma.

Ska ta tag i att beställa taxfree ikväll! Jobbigt vaaaa?! 😜

Söndag

Sista gästerna gick vid halv ett kvällen innan och Junia var uppe till dess (?!) men det hindrade inte henne att slå upp sina blå vid kl 08.
Vi låg kvar och myste i sängen, sen röjde vi undan.
Mary, Sam och barnen kom över. Även Jonn och åt rester från gårdagen. Lika gott ;)
Kim åkte sedan iväg och lämnade alla saker vi lånat och jag och barnen var hemma och sorterade kläder.
Ska ge bort massor!
Så nu är sommarklänningarna framtagna till Mexico.
Min mamma fyllde år igår också. Men vi firade inte, hon och jag ska iväg imorgon och bli ompysslade av Elsa och Elin på odenplansskönhetscenter. Det får hon som present från mig och familjen.

Jepp hörrni, sista veckan. Sen drar vi!
Ciao!

Hej!

Åh vilken helg vi har haft. I lördags hade vi ett stort kalas för Junia och Alicia, de har inte blivit firade av familj och vänner än så då slog vi ihop allt. Vi var över 30 pers i vår lägenhet så det blev väl lite som en utflyttningsfest också. Sista gången vi hade över folk...
Allt blev så bra och tjejerna trivdes verkligen av att vara i centrum.
Jag vill tacka mamma och Sarah som hjälpte till med maten.
Tillsammans blev det en jättegod buffé med senapsmarinerad fläskfilé med kapris, kycklingfiléer med soltorkadetomater och oliver, köttfärsgratäng med röktskinka och tomat, potatisgratäng, feta, soltorkadtomat, ruccula, oliv paj, tzatziki och sallad med oliver, lök, tomat, och bönor med nån dressing.
Tack Åsa för två tårtor och kakor och daimkakor.
Alla åt på bra, men OJ vad det blev mat över, så vi fick bjuda på lunch igår. Perfekt :)
Junia och Alicia fick väldigt fina och bra presenter. Tack alla!!!

Blev inte så mycket bilder för jag hann verkligen inte, man roddade för fullt med allt och glömde bort, tur att Mary knäppte några kort ;)

Dagen

Så var fredagen slut.
Idag har vi hunnit med massor
Vaknade vid 07, men låg och drog oss o sängen till 08 iaf.
Kim åkte och storhandlade med min mor vid tio. (Det är dem som står för maten imorgon kväll)
Jag och barnen var hemma men de slocknade båda två vid 11, efter de hade badat, så då hann jag röja lite.
Tvättstuga, Kim har hämtat bilder från Schulte, sen gick jag ut med Mary och barnvagnarna i det underbara vädret. Strålande sol och yes vilken energi man fick. När vi var borta var Kim hemma med Junis, Matilda och Oliver.
När vi kom tillbaka följde alla kids med Mary hem, så jag, Kim (och Alicia då) kunde uträtta lite inför morgondagen. Vi köpte vin, bestick, vinglas, hämtade ut saker som jag beställt från nätet, hämtade stolar, pallar.. Allt som behövs till kalasmiddagen!
Sarah och Åsa har också hjälpt till med paj och tårtor.
Tack! Tack! är så bortskämd av att få hjälp!
Junia var kvar hos Matilda och Oliver till kl.20, då deras film var slut, så då gick jag över och hämtade henne.

Min karl bjöd på rostas, grönsaker i ugnen och brandysås
Vi satt uppe länge och pratade om allt. Näst sista helgen vi sitter här, i vårt kök, omgiven av våra saker. Vi flyttar när vi kommer hem från Mexico.
Skräck-blandad-förtjusning.

Imorgon är en stor och rolig dag för våra tjejer, och jag hoppas det blir en kväll vi sent kommer att glömma.
Hörs imorgon!

Mässan

Idag har jag varit på mässan.
Man tror att man ska hinna allt på en dag. Varför tror man alltid det?
Nästa år: TVÅ dagar.
Jag ger årets belysningsmässa 4/5.
De flesta har lyckats, det är mycket koppar och mässing, några har lyckats och sticker ut med vissa godbitar, det är dem jag vill åt.
När det gäller ljuskällor är det synliga koppartråd/retro lampor. Alltså med vanlig glödtråd. Fanns i varje monter!
Led är såklart på tapeten.
Såg även.
Stora bordslampor, lampor i glas och marmor. Stiligt och rent.
Osram presenterade nya lightify - du styr alltså ditt ljus via mobilen/surfplattan.
  • Styr ljuset i hemmet trådlöst med din smartphone eller surfplatta var du än befinner dig.
  • Många förinställda funktioner finns.
  • Utbyggbar upp till 50 Lightifyenheter (lampor, ljuslister).
  • Stöder iPhone och Android.

Kolla in alla olika ljuskällor

Tror stenhårt på dessa ljusstakar

Finaste taklampan, svensktillverkad av Konst Hantverk i Tyringe. De är riktigt maffiga, syns inte så bra på bilden.

Ny färg på Eos från vita. Finns i stl M och XL.

Onsdag

Imorse gick jag, Alicia, Mary och Spencer en pw. Lunchade på nancys och så uträttade jag lite saker, hämtade ut paket och hämtade nyckeln från fastighetsbyrån.
Nu har jag precis testat mina nya bikinis som kommer från hm. Satt helt ok. Hatten och glasögonen var också fina för en billig peng.
Ivyrevel settet var väldigt mjukt och skönt, blir perfekt att flyga i!
Så tummen upp på allt!

Nu ska jag in i duschen, Alicia sover.
Hämta Junia och sen är det terminstart på dansen! Som hon har längtat!
Oliver och Matilda ska också följa med och prova för de har öppethus på JAM hela veckan.

Hörs säkert ikväll då jag är gräsänka igen ;)

Åhh

Nu bara längtar jag efter att få komma iväg! När man går med dubbelvagn på dessa oplogade trottoarer och snön förstör hela fejset (skulle ju inte spela sån stor roll om man bara skulle hem efter) sen så när dem plogar så blir det skyhöga vallar så man kommer ju inte över till andra sidan. Inte ens på vissa övergångsställen.
Ja, då tänker jag, skitsamma om två ynka veckor sitter vi på planet och förhoppningsvis är detta ett minne blott när vi kommer hem igen den 3 mars.

Vi åker till Playa Del Carmen och bor på femstjärniga Barceló Maya Caribe.
All inclusive där ingår allt man kan tänka sig.
Junia är anmäld till Bamseklubben och där tror jag hon kommer ha superkul!

Alicia 1 år!

Imorse var jag uppe först och gjorde mig klar och fixade inför jobb.
Sedan väckte jag Kim och Junis och tillsammans gick vi in till Alicia och sjöng. Junia bjöd på lite vaniljglass och såklart skulle Alicia blåsa ut sitt första ljus.
Vi hann iaf med lite mys innan det var dags att bege sig ut i detta snöväder.
Ikväll blir jag sen, så vi fokuserar på att fira Alicia ordentligt på lördag!

Tack och godnatt

Helgen satt som den skulle. Igår kväll hämtade jag mina föräldrar på Arlanda, sedan släppte de av mig vid MiraMar där jag mötte upp Kim, Jonn, Sandra , Sarah och Daniel. Åt tills vi inte kunde få i oss en smula till. Grym mat!
Sedan gick jag och Kim vidare till Park där vi drack en varsin drink. Sedan kom Mikaela och Mia och slog sig ner vid oss och då blev det mycket prat och skratt. En flaska bubbel gled ner också.
Jättetrevlig spontankväll ❤

Idag har vi bara gjort massa to do grejer.
Imorgon är det dags för Alicia att återgå till det gamla vanliga, nämligen att hänga med min mamma om dagarna.
Men denna vecka är verkligen FULL proppad med saker som händer!

Mån- jobb!

Tisdag- Alicia 1år! belysningsmässan i Älvsjö börjar (Alicia ska till BVC, vaccinationer)

Onsdag - Junia ska på dans, Kim jobbar i Uppsala-sover borta. Alicia ska sova hos mina föräldrar.

Torsdag- jag och min far åker till mässan.

Fredag- ledig med barnen - förbereda, handla all mat och fixa inför lördagens kalasmiddag. (Kim och mamma lagar maten)

Lördag - 33 personer (släkt och gudföräldrar) kommer på Junia's och Alicias födelsedagsfirande. Vi bjuder på buffé och tårta.

Söndag - bara ta det lugnt! (Och äta rester)

1 feb

För exakt 1 år sedan tog jag dessa bilder. Dagen innan bf.
Förväntansfull så in i bomben!