24/7 tisdag

Idag körde vi träning upp till kyrkan!
När vi kom hem blev det frukost, sen kl09 så fickvi besök. Jag hade tydligen i fredags när vi var ute, bjudit över Kostas (som äger rock n blues) på frukost idag kl 09. 😂😂😂
Så det blev en frukost som avslutades med tårta som han hade med sig 😅

Dagens beach blev piratstranden.

Ååå vill inte att sånna dagar ska ta slut!

(null)

På kvällen åt vi sushi på Albus. Ääääntligen fick Alicia sin efterlängtade sushi 🍣

23/7 måndag

07.30 var Kim nere i hamnen för att hämta nästa gäster- Cecilia, Tobbe, Kalle och Robban.
Vi började morgonen med en pw och sen frukost. Gjorde oss klara o drog till Vlyhadia stenstranden.
Åt en världslång lunch på paradisio o hade det jäkligt GÖTT!
Happy att vi alla var samlade ❤️

När vi kom hem chillade vi vid poolen och sen dröjde det inte länge tills mamma, pappa, Lasse och Åsa kom hem från Pserimos.

Vi käkade pizza till middag, o kidsen röjde på "leklandet"
Alla var väl rätt sega efter denna dag så det blev sängen efter restaurangbesöket 😊

21/7 lördag 22/7 söndag

Ååå lagom bakis. MEN våra power-föräldrar hade tagit med sig barnen till beachen så vi sov vidare genom hela dagen och gick väl upp vid 16 tiden.
Inte så värt det idag.
På kvällen testade vi en ny restaurang här i området och det var riktigt bra 👍🏼
Jag, Kim o barnen avvek tidigare än de andra för film och tidig sänggång.

Söndag:
Pserimos.
Lasse och Åsa överraskade mamma o pappa med en övernattning på Pserimos.
Vi hängde på och tillbringade dagen med dem men tog 17 båten tillbaka till Kaly.
En fantastisk dag!

På kvällen gick jag, Kim och barnen och åt middag på en pastarestaurang, mötte sen upp Carina å Per på Albus för en drink å glass för barnen.
Kändes lite konstigt att komma hem till ett tomt hus 🤓 o sova bara vi fyra.

20/7 fredag

Dagen började med TRÄNINg, sen hemmadag. Hade lite att förbereda inför Lasses och Åsas ankomst.
Jag plockade fikon o gjorde marmelad också 😋
Vid 16 tiden åkte Kim å kidsen och hämtade dem och sedan blev det poolhäng.
På kvällen blev det buffé här hemma 😍

Sen kom Theo över på drink och sen blev det Albus, rock n blues och Domus. Hade askul! Träffade på många bekanta. Kom hem runt 04, helt klart värt det. Råkade bada i poolen också :)

Torsdag

Idag var jag, Kim, kidsen, Per o Carina vid kantounistranden. Men hamnade såklart vid hotellpoolen för barnen fick bestämma.
Barnen badade som bara den, vi spelade backgammon o åt pita giros till lunch 🌯
(null)

När vi kom hem var barnen trötta på poolbad så de gick å vilade med varsin iPad. Så då fick man en lugn eftermiddag vid poolen - bara jag å Kim. Vi spelade ännu mer backgammon (6-2 i matcher min fördel)
På kvällen gick vi alla ner mot stranden där solen just gick ner. Åt middag där med utsikt över havet.  Jag, Kim å Kidsen avvek lite tidigare än föräldrarna, det blev en film som avslut för denna kväll.

Onsdag

Å idag blev det Vathi igen. Men det är så mysigt där så varför inte.
På kvällen åkte vi in till Massouri till Prego restaurant för PASTA o RISOTTO 🍝🍷

Jag är så stolt över Alicia att hon lyckades gå i sin storasysters fotspår, att lämna puffarna hemma vid 4 1/2 års ålder. Övning ger färdighet. 💪🏽
Men när jag tänker efter är dem så lika i sina faser så jag kanske inte ska förvänta mig något annat, båda slutade tvärt med välling och annan "nattamat" vid kanske 1/2år. Båda blöjfria vid samma ålder (nästan samma månad tom) och nu simningen!
De har samma storlek i kläder, följer varandra i punkt o pricka.
Men Alicia är vassare på att rita, skriva och bygga.
Junia har en sådan kontroll över sin kropp och har haft det långt tid.
Tänk, den 6/8 ska hon på sitt första truppgymnastikläger och sova borta mån-tors 😱

Tisdag

Börjar alltid dagen med 5 km PW.
Vid 10.15 åker vi till stranden.
Idag Palionisos. En pärla.
Vi träffade på gamla Kaly-vänner också! ❤️

Måndag

Idag kom Kims mamma Carina och Per till Kaly. Väldigt trevligt, det blev 3-rätters här hemma och sen hade Junia och Alicia dansuppvisning.

Söndag

Junia var hemma i huset med mormor o morfar. Jag, Alicia och Kim åkte iväg på utflykt till Vathi. Gud va skönt det är att dela på barnen ibland! 😅
(null)

Vi badade, åt lunch och hade så mys.

När vi kom hem var det bara att svira om till klänning och bege oss mot stan där vi kollade på matchen. Synd att Kroatien förlorade men tror de vann nästan hela Europas hjärtan. 🇭🇷

Till middag blev det Pizza 🍕

Fredag och lördag

Ja igår gjorde vi ett nytt försök hos tandläkaren. Och det gick ju bra. Fick gjuta av tandraderna och sen valdes färg på implantaten. Förhoppningvis kommer mina nya tänder bli insatta den 30/7. Fatta att det äääääntligen är klart snart... snart kommer jag kunna känna mig hel igen.
Såklart hade jag ont även efter detta besök för det var lite skruvande, bändande och borttagning av stygn.
Alvedon gjorde susen.
Mötte upp barnen å mama å pappa på stranden, sen blev det chill där hela dagen.

Här hemma tränar vi på simning i poolen varje dag. Alicia är utan puffar nu.
På kvällen åkte vi in till Pothia, jag fick ett par skitsnygga skor av mina föräldrar som försenad födelsedagspresent. Ska visa er sen!
Kim köpte nyaste modellen av ett par RayBans. Jättefina!
Nöjda med dagens shopping gick vi och hälsade på frisören och sen åt vi middag.

Lördag:
Idag fick vi äntligen sovmorgon!!! Jag, Alicia å Kim sov till 09.30 😍
Åt frukost, sen gick jag o Kim ut på en PW i denna hetta. Körde lite styrka när vi kom hem också.
Bestämde oss för en hemmadag. Kim å pappa gjorde rent poolen. Jag fick lösa korsord.
Sen blev det match! Grattis Belgien till bronset. Värda.
Efter fotbollen lagade Kim mat, blev pasta carbonara och undertiden han gjorde det så satt Alicia personbästa i poolen. Nu kan hon hålla andan en hel längd i poolen. Hon simmar längst botten hela vägen. Hejja Hejja. Övning ger färdighet! 💪🏽

Ny dag imorn så nu ska vi sätta på en film å sen sova. Godnatt 👋🏼

Onsdag o Torsdag

Ja i onsdags morse tog vi båten tillbaka till Kaly. Kom fram på ön vid 12 och åkte hem, packade upp och svirade om till badkläder. Tog sen moppen till Vlyhadia där mamma, pappa o kidsen väntade på oss.
Lunch o bad.

Eftermiddagen spenderades i poolen. Och jag o Kim lagade kvällens middag. Tonfisk till förrätt och fläskfilégryta till varmrätt.
Vi kollade på fotbollsmatchen hemma fast  utomhus och faaaaaasen Kroatien vann... känner lukten av 500:- Kim 😝

(null)

Idag var jag o Kim uppe tidigt för att vara oss. (Eller för att vara Kim)  Vid 08.30 var vi på plats på min andra tandläkares mottagning i stan. Men mina kära föräldrar hade tagit fel på dag (hade tid imorn 08.15) så vi fick liksom vända i dörren och åkte till stranden o väntade in dem andra istället.
Flera timmar bad och sol idag. Fin dag och utsökt lunch.
Pool å sånt när vi kom hem. På kvällen testade vi en ny restaurang i Massouri. Tummen upp för den.
Nu är klockan 22.30 och jag är helt slut, nytt försök hos Tandis i morn då 👍🏼

Tisdag - Rhodos

Idag tog jag o Kim med oss moppen och åkte med båt över till Rhodos. Tar 3h från Kaly.
Direkt när vi kommit fram så åkte vi till "min" tandläkare som har satt in mina skruvar. Han brukar annars komma till Kalymnos men nu hann han inte för han skulle till Aten så jag fick komma till honom istället.
Nu var det dags att öppna upp tandköttet och sätta in plattor.
Det gjorde väldigt ont, obehagligt som vanligt. Fick ju såklart bedövning men det kändes iaf.
Speciellt på nederkäken.  Det tog nästan 2 h och att gapa så länge är också väldigt jobbigt.
Så när när allt var ihopsytt så var jag rätt mörbultad.

Vi åkte vidare till vårt hotell o tog en dusch och gjorde oss klara.
Sedan mötte vi upp Kims mamma å Pelle och deras vänner o gick in till gamla stan för en drink å middag.
Väldigt trevlig kväll, jag åt lasagne. Det gick bra för jag behövde inte tugga.
Vi kollade på matchen och JA jag hade tippat Frankrike 👌🏼
Sedan promenerade vi hemåt och somnade på två röda.

(null)
Var tvungen att ta kort på dessa gigantiska öl.

Kaly

I söndags kväll åkte vi som sagt till Grekland.
Planet gick 23.30 så vi hade hela dagen på oss att packa o fixa o trixa.
På Arlanda var det köfritt o allt flöt på bra, planet var försenat 30 min, inte oss emot. Bara bra att landa senare.
Vi hade världens tur o fick två hela rader längts bak i planet. Båda ungarna och jag kunde ligga ner och sova hela  flygresan. 👍🏼
Vi landade 04.30 o så tog vi taxi ner till hamnen där vi satt oss på en restaurang å beställde in lite kaffe å cola för att hålla oss pigga.
Båten över till Kaly gick 07 så det var inte så lång väntan.
Jag å barnen somnade på båten också ☺️😴

Väl framme på Kaly stod min pappa i hamnen och hälsade oss välkomna.
När vi kom fram till huset blev det frukost och resten av dagen var vi bara hemma och tog det lugnt. Badade i poolen, packade upp, ja sånt där.
På kvällen bjöds det på 3-rätters och sen gick vi å la oss vid 21.30. Väldigt trötta.

SEMESTER

Min första semesterdag är kommen och det firas med att packa resväskorna. Ikväll drar vi till Grekland. Det betyder verkligen semester för oss. Jag kan koppla av så mycket bättre när jag inte är i Sverige. Alla längtar så att vi nästan spricker.

✈️🇬🇷

Lördag

Jag jobbade 10-14. Hade med mig två söta fotbollstjejer som hjälpte till under dagen😍
Efter jobbet åkte vi hem och hämtade pappa Kim, Becca å grynet och farfar och Åsa.
Åkte till familjen Wåhlstedt där familjen Budai, Danne, Karro, Lii och Tobbe också var på plats.

Vilka förväntningar och vi hoppades in i det sista verkligen... men tyvärr tog det slut för Sverige men sorgen blev lite lättare när Kroatien vann mot Ryssland. Jag har tippat Kroatien som vinnare i VM.
Vi grillade, drack drinks, åt godis o chips, spelade kort, spela boll, kastade boll, hoppade studsmatta och hjulade. 🍇🧀🥩🍗🍔🍫🍬🍺🥂🍷⚽️🏈⚾️🤸🏽‍♀️🎲🇸🇪 Barnen hade så roligt hela eftermiddagen och kvällen, alla timmar spenderades ute med lek till klockan blev 23...
då tackade vi för oss och åkte hem.

Fredag å sista dagen på fsk

Om några timmar går barnen på sommarlov. Jag jobbar sista dagen imorgon och Kim jobbar sista dagen på söndag(typiskt honom att jobba samma dag vi ska åka)
Junia var väldigt vemodig imorse. Hon visste inte om hon skulle vara glad eller ledsen.
Igår skrev hon ett kort helt själv till alla pedagoger på fsk. Hon sa till mig vad hon ville skriva och jag bokstaverade till henne.
Från hjärtat.
Jag och barnen är supertrygga med Tom Tits fsk och Alicia kommer gå kvar sina två år där och inte flyttas till Viksberg.
Vi slog in lite presenter också, och så ville tjejerna bjuda alla fröknar å kompisar på glass nu sista dagen. Så det blev en hel kasse full med glass, strössel, choklad å cola sås och maränger. Så stolta imorse med allt fint å gott de hade med sig.
Tycker själv att det var lite "jobbigt" att säga glad sommar och hej då men vi kommer ju tillbaka i augusti. Kommer ju definitivt vara jobbigare när Alicia slutar.
Barnen blir upphämtade av farfar och Åsa idag o sen efter jobbet är vi bjudna på middag hemma hos dem.
Bra fredag!

Onsdag 🍽

Jobb och sen blev det en liten "avslutnings middag" med jobbet innan semestern. Gick igenom lite nödvändigt och åt en jättegod middag på Grappa i Eskilstuna. Vi fick bord ute och det var en sån skön kväll, ingen blåst o fullt med liv å rörelse.
Alltid kul att kolla på folk.

Vid 22-tiden var det slut på det roliga och vi begav oss hemåt. Kändes väldigt skönt att vi fick till en kväll innan alla åker iväg på sitt.

När jag kom hem försökte Kim skrämma mig men jag hade det på känn så jag blev inte rädd. (Jag lyckades SÅ hårt förra veckan, jag har aldrig hört Kim skrika så som han gjorde 😂😇)

Godnatt

🇸🇪SWEDEN🇸🇪

Kl 15 hämtade jag kidsen från fsk och så plockade vi upp Becky o Grynet o Malin. Åkte raka vägen hem till familjen Wåhlstedt som styrt matchkväll med gottigott och tacos till middag.
Sverige vann matchen och jag kan fortfarande inte tro att det är sant. Så underbart ❤️

Partyhelg

Igår efter jobbet hämtade jag upp Malin och vi tog en jogg/PW på 7 km innan vi började göra oss redo för kvällen.
Sippade på varit glas rosse och lyssnade på musik. Cecilia kom också och sen blev vi upphämtade av Karro o Daniel.
Hemma hos Wåhlsetds bjöds det på grillat, oxfilé, fläskfilé, kyckling, hamburgare å halloumi. (Glömde jag något?) med alla dess tillbehör och jag ÄLSKADE potatissalladen.
Det bjöds på dryck i mängder och vattenpipan användes flitigt,  och sedan blev det 5-kamp, tjejer mot killar.
Tror faktiskt att vi tjejer tog hem det tillslut 🤗
Tack bästa Mary o Sam ❤️❤️❤️

Hahaha asså Malin att du fångade detta ögonblick är ju 👌🏼

Jag kom i säng vid 03, så jag var rätt utvilad när jag klev upp ur sängen vid 10.30.

Kidsen hade varit med farmor å Pelle i Trosa och spelat äventyrsgolf, på kvällen tältade barnen hemma hos Lasse å Åsa. Typ årets händelse. De FaceTimeade med oss på kvällen och visade hur de skulle sova. Super exalterade. 😍

Idag så har vi varit på 2-års kalas hos Kalle.
Vi var ett stort gäng som samlades på gräsmattan utanför deras hem och det grillades korv och såklart blev det tårta!

Vilken dag du fick Kalle ❤️ massa bus och skoj med nära å kära... o så många presenter!

På eftermiddagen kollade jag på fotboll. Hade såklart tippat Spanien så blev lite besviken att Ryssland tog hem segern.
Efter matchen kom Malin hit (efter lite pepp tidigare idag på kalaset) och vi gav oss ut o sprang. 5 km idag men vi kom lite fel (vilse) när vi skulle gena genom skogen. Tur att vi hittade ut 😅

Resten av kvällen luuuugn. Mer fotboll och JA Kroatien vann 🙌🏼

Nu läsa lite innan godnatt. Nu kör vi sista jobbveckan sen semester i 4 underbara veckor ❤️