Måndag

 Flygresan hit gick ok. Vill inte klaga för tycker det är så onödigt att hela tiden klaga över sånt som inte är värt att klaga på. Vissa har inte råd eller helt enkelt inte har möjlighet att åka utomlands av olika anledningar så varför klaga om en liten jobbig flygresa?! 


Men jag förklarar iaf så, ja vi kunde inte landa på Kos pga av dimma. Så vi fick landa på Rhodos istället. Kl var då 04 och då var inte Rhodos flygplats "igång" så vi fick vänta 2-2 1/2h i planet för att en buss skulle komma och hämta oss och köra oss till terminalen. 
Vi skulle sen få hotell på Rhodos och information under dagen om hur vi skulle ta oss till Kos. 
När väskorna börjar rullas ut så får vi veta att dimman lättat och att vi ska flyga till kos iaf. Jubel! 
Okej. 
Så vi lyfter och sen får vi cirkulera uppe i luften nån halvtimme pga av moln (ja?!) 
Landar 07.30 och båten över till Kaly går 08.00. 
Som vi med nöd och näppe hann med. 
Jag var överlycklig. 
Planet gick alltså 23.30 från Arlanda så ja vi fick en dubbelt så lång flygresa. 

Barnen är riktiga krigare, inte en missnöjd min trots väntan och dålig (obefintlig?) sömn. 

När vi kom till Kaly stod pappa där vid hamnen med ärtan. (Vår bil) 
Det blev frukost och barnen hittade varandra direkt. 
Efter frullan åkte vi till Vlyhadia och badade och åt lunch. Per och Carina kom också med. 
Dock inte Hampus, han var sjuk. 

Efter stranden åkte jag o Kim till Apoteket och köpte medicin till både mig och Hampus (jag blev dålig dagen innan vi åkte) 
Och sedan åkte vi hem till hampe för att lämna antibiotikan. 
Tycker sååå synd om honom. Han var verkligen superdålig och bara låg rak lång. 

När Carina å Per kom hem satt vi oss en snabbis och njöt av utsikten o lite vin på det. 

På kvällen gjorde mamma å pappa en jättegod middag. 
Vi somnade rätt tidigt med tanke på vår långdragna flygning. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0