Vemdalsskalet och Björnrike

Kom fram i lördagskväll och packade upp och lagade tacos till middag. 
Bor precis vid backen så det är bara att sätta på sig grejerna och dra till liften. 
Nu har vi testat på två fjäll här i Vemdalen. Och båda är SUPER!!! 
Skidåkningen är kanon! Igår var vi i Björnrike och även om det var kallt 🥶 så hade vi en fantastisk dag med sol och bästa långa backarna jag åkt. Jag har bara åkt skidor i Sverige (Sälen, Åre och mindre ställen som Romme, Järvsö, Orsa) så jag har inte så mycket att jämföra med men jag tycker det är riktigt bra skidåkning som passar hela familjen oavsett svårighetsgrad. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Här är pistkartan över Vemdalsskalet och vi bor längst till vänster. 

(null)
Här är Björnrike och backarna längst till höger var så långa och härliga! Körde i skogen massor också, och offpist, kidsen tycker det är jättekul! Vi med 😅😅

Sen har vi klövsjö/Storhogna kvar att testa och det blir nog imorgon! Tycker det är jättebra att liftkorten gäller på alla tre områdena, kan lätt bli lite samma samma med 6 dagars skidåkning på samma område annars. Riktigt prisvärt! 👌🏼
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0