3 september

Ja just det. Ny månad. Rent affärsmässigt gick augusti bra.
Vi ökade från förra året och det får vi fasen vara glada över med tanke på hur mycket webbhandeln tar från oss. 
Idag hade vi också kontroll på inventeringen, och vi fick godkänt. Men jag har ändå mycket kvar att gå igenom... Mest för min egen skull. 

Jag åkte från jobbet 1 h tidigare för att kunna vara med på Viksbergskolans första föräldramöte. 
Lite allmän info vad som gäller med hämtning, lämning, kläder, frånvaro, semestrar osv, skolmatsalens kockar var där o berättade om deras vision om hur den nyttiga skolmaten ska vara, vi fick provsmaka på smoothie , fröknäcke å röror. 
Sen fick vi samlas klassvis och hade då en genomgång om vad som händer under en vecka i förskoleklassen. Tycker allt lät väldigt vettigt och bra. 
Varje dag 08.15 så är det en gemensam rörlig aktivitet på skolgården (typ få upp pulsen-gympa) 
På måndagar är dem alltid ute i skogen fram till lunch och torsdagar är det gymnastik för Junias grupp. 
Vi fick insyn hur matematik och andra ämnen är på för nivå i fskklass. 
Vi har också en app som vi använder oss av där vi kan få info, se schema, anmäla frånvaro osv. 
Junia och vi trivs väldigt bra! 

Nu ska jag gå och lägga mig. Jag är så trött! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0