Julafton

Gästerna började komma vid 11.15. Det var min mormor och Hans, mina föräldrar, Lasse, Åsa, Anton, Carina, Pelle, Malin, Henke och Micke. Vi satte igång med att förbereda inför lunchen. Klassiska sill, köttbullar, prinskorv, jansson och skinka såklart! 

Vi satt länge och åt och skrattade. 
Vid 14 var vi klara och vi bara satt kvar och myste och förberedde glögg osv till Kalle Anka. Min bror med familj kom i denna veva också 😊 
Vi tittade på Kalle och sen efter ett tag kom Tomten på besök. Han lämnade över en varsin klapp till oss alla sen var han tvungen att gå vidare. 
Då tog farfar Lasse över och delade ut resterande paket. 
Barnen blev helt överlyckliga för alla paket. Och jag med! 
På kvällen blev det förrätt som mina föräldrar stod för, varmrätten var det Pelle o Carina som ordnat och efterrätten Åsa och Lasse. Allt var super gott och det blev väldigt lyckat att alla hjälptes åt på något sätt.  Cecilia kom förbi och önskade god jul och var med resten av kvällen. 
Vi hade den årliga frågeleken som pappa tog hem. 
Sedan spelade vi julklappsspelet och det gick verkligen hem! 
Vi avslutade med långdans. Men där tog inte kvällen slut. Sista gästerna tog taxi hem vid 04.00. Då hade vi hållt igång i 16h. 😅 ville inte att julafton skulle ta slut. Det betyder väldigt mycket för mig att vi är tillsammans och har kul. Tänk om jag inte skulle ha varit tillsammans med Kim..då skulle jag inte ha många av dessa personer i mitt liv. Vilken tur jag har att jag har en hel extra familj på Kims sida som alltid finns där. Och Malin... som en extra syster, lika gammal o en Persdotter... och så kom Henke o blev en stor favvoperson! 
Man är ju inte annat än tacksam🙏🏼





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0