Ge mig tid

Den här efterlängtade och speciella sommaren är snart över. Lite sorgligt tycker jag. Jag skrev ju i maj att jag ville att allt skulle stanna upp och jag skulle hinna ta in allt och verkligen njuta. Så är det helt plötsligt mitten på augusti och det börjar bli dags att börja om. 

Jag ser alltid sista augusti som ett slags slutdatum. Då har vi vårt bokslut och det betyder att ALLT börjar om den 1sep. Nya mål, nya hinder, nya tag. Men också ny prestationsångest. 

Jag vill inte... jag vill vara kvar här. 
Vi har ganska så mycket inplanerat hela hösten. Både på jobbet och privat så såklart att det ska bli roligt, men veckorna går... månader.. år. 

Vi har bott i ritorp i 2 år nu i september. 2 år! 
Jag började jobba på riktigt i butiken för 12 år sedan, I augusti 2005 blev jag heltidare. (Jobbade helger o lediga dagar 
 när jag gick på gymnasiet) 

Vill bara gråta. Undrar om jag har fått en 30års kris. Jag tycker inte om när det går fort. Jag tycker så mycket om att leva och jag får en klump i magen när jag tänker på hur gammal jag är. Varför? Varför känner jag att livet glider ur mina händer? Jag vill så mycket. Men vart är tiden?!?! 

Ångest och godnatt. 


Kalymnos 2004.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0