Restaurang Tegelbacken

Måste börja med att säga att gårdagens middag var fabulös. Det var länge sedan allt satt sådär mitt i prick. Om ens det har hänt. Vi valde även vinpaketet till middagen med fyra olika viner, alla noga utvalda för att passa rätterna. 

Nu glömde jag att lägga hela menyn på minnet men om jag inte minns helt fel: 

Rätt 1 (Markus) 
Vit sparris kokt i fläderlag med flädermayo. 

Rätt 2 (Gillis) 

Risotto med kammusslor. Dem här rätten var sinnesgod! 

Rätt nr 3 (Leif) 

Vinnaren enligt mig! Alla smaker var 👌🏼
Oxrygg med potatispuré. 

Rätt 4 som då var efterrätten var hallonsorbet med hallon, vaniljkräm och frasig smördeg. 


Leif, Markus och Gillis minglade runt i restaurangen och vi satt så vi såg dem arbeta i köket. Även Mischa, jury från Sveriges mästerkock och vinnaren 2017 var på plats. Blev lite starstrucked😉



Vi kommer definitivt gå dit igen, tycker också de har lyckats få till trivseln och atmosfären i restaurangen. Det gör ganska mycket. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0