Tandlös

Det blev värsta tänkbara. Imorse 07.15 hade jag tid hos tandläkaren. Han tog två bilder och konstaterade direkt att jag hade en inflammation i tandroten och att den inte gick att rädda.
Så fick tre sprutor och sedan var hela munnen och käken - upp till örat bortdomnat.
Tog inte lång tid innan tanden var ute, men FY vad det är obehagligt. Känns som hela käken vrids och det knakar. Jag ryyyyyser bara jag tänker på det.
Fick även se tanden och infektionen som följde med ut. (Den satt kvar på tandroten)
Ska dit igen efter thai-resan och kolla så allt läkt ihop bra o för att se hur benet är.

Var sjukt skakis när jag tackade för mig och körde hemåt. Ledsen också. Det är så typiskt mig att råka ut för detta två gånger på två år! Har aldrig haft problem eller ens ett hål i mina tänder o nu detta!

Väl hemma mådde jag illa. Höll på att spy flera gånger för tussarna blev snabbt blodiga o hela munnen smakade fortfarande bedövning.
Gjorde ordning kidsen, körde dem till dagis, vidare till Eljus o sen till etuna. Hade två viktiga saker inbokade som jag var tvungen att göra.

Junia frågade mig när jag hämtade henne varför jag inte tog med mig tanden hem och la den under kudden så kunde jag få en peng. Jag sa att det inte funkar med vuxen-sjuka tänder.


Nu är jag helt slut!

Känner mig allt annat än fräsch just nu 😢😢😢😢


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Fy fan din stackare 😢💕

2016-12-07 @ 22:17:06
Postat av: Emma U

Starkare!❤

2016-12-08 @ 12:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0