Dagen

Vi startade dagen med BVC. Junia hade sin 4års kontroll och det gick ju galant. 
Längd 103 cm (vuxit 9 cm på ett år) och vikt är på 15kg (1,5kg upp på ett år) hon drar ifrån lite på längden på sin kurva och ligger lite under på vikten. 
Fick en uppskattad längd på 1.70m när Junia är fullvuxen. Skulle vara rätt ballt om hon blev hela 7 cm längre än sin mor 😉

Junia fick rita en gubbe, skriva sitt namn, svara på frågor, berätta om sin fsk, trä på klossar på ett snöre, rabbla upp färgerna, kollade upp synen och hörseln. Allt perfekt! 
Hon ligger i samma fas som en 5åring. 
Det enda är att hon byter ut bokstaven R mot J. Så rumpa och ros blir jumpa och jos. 
Sedan åkte vi till förskolan. 

Jag åkte till Eljus, sedan följde jag med Sarah till barnmorskan eftersom jag missade ultraljudet förra veckan fick jag iaf höra hjärtat på lillen. 
Sarah och jag har samma BM så det var roligt att träffa och prata med Lena igen. 
Efter undersökningen åkte vi till nykvarn och jag fixade min deklaration hos bokföringsfirman. 
Åkte och hämtade barnen sen hem och festade på glass i solen. 
Vi spelade spel och verkligen njöt av solens strålar. 

Stackars Kim kom hem vid 18 tiden helt mörbultad efter dagens ingrepp. Han har fått inflammation i tandköttet och idag och imorgon har de skurit och sytt i hela munnen 😷😱😢




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0