Godnatt

Onsdag idag, började dagen kl 08 med ett möte med Karin (familjejurist) som knåpat ihop ett testamente. Gick igenom det ännu en gång och konstaterade lite ändringar. 
Det är sååå mycket att tänka på i olika situationer så jag uppmanar alla att skriva ett sådant även om ni är gifta kanske just ni har speciella önskemål. 
Vi hade väl ett litet hmm från början, men det är viktigt att få reda på vad som verkligen gäller. 
Tex vem är dina barns förmyndare om både du och din partner går bort och ska ett arv redan kunna användas vid 18 års ålder osv osv. 
Jag och Kim har ju våra företag och det är också viktigt att det står klart och tydligt vad vi önskar hända med bolagen ifall något händer oss. 
Nu känns allt rätt och vi ska skriva på allt på tisdag nästa vecka. 
Vi var också överens med att om vi en vacker dag gifter oss gäller detta testamente och inget annat. 
Däremot får man ju ändra och lägga till saker, för vem vet hur läget är om fem år? Då kanske inte de personer vi har valt ut passar för det ändamålet. 


Resten av dagen var jag på jobbet. Idag jobbade Alex sin sista dag. Känns konstigt eftersom han har jobbat hos oss i fem år. Men jag tror att en förändring är bra för oss nu. 
Kanske man kan få lite ny energi och pepp inför en tuff säsong. 

Efter jobbet blev det middag, sedan plock, städ och tvätt. 
Ingen vila, ingen ro. Det tar jag igen i helgen för då har vi inte ett dugg inplanerat. Förutom att jobba då 😅

Godnatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0