BM V.30 + 3

Idag har jag varit hemma med Junia. Vi gick till barnmorskan tillsammans och Junia fick lyssna på bebisens hjärta för första gången. Hon fick sitta med mig i sängen och när hjärtat pickade på (låg på 144 idag) så kollade hon på mig med stoooora ögon. Det var faktiskt en väldigt fin stund och jag kommer aldrig att glömma den, blev liksom lite tårögd av att få se hennes reaktion. Lilla lilla Junia... som ska bli storasyster om 2 månader.
 
Magen hade växt ganska så rejält och kruvan gick liksom rakt upp :)
vikt 63 kg = 9 kg upp sedan start.
Järnvärdet var great, så ska fortsätta med en tablett om dagen.
Lågt bodtryck, och allt annat såg bra ut.
 
Vi pratade lite om hur det gick på jobbet och om vardagen hemma med allt vad det innebär. Jag mår bra av att jobba och röra på mig och jag kommer inte att dra ner på något - så länge inte kroppen, ryggen, magen, bebisen eller något annat säger ifrån.
 
Mina eksem på händerna är så mycket bättre och jag har ingen klåda längre, ska fortsätta med kortisonen veckan ut. Men vågar inte sätta på mig förlovningsringen än... alla handsmycken får vänta några veckor till.
 
Nästa besök är om 2 veckor... (oj redan täta besök!) ska jag verkligen få barn om 66 dagar? ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Wow vilken mage.. Spännande att få se vem som bor där inne:)

2013-11-29 @ 00:02:23
URL: http://vaskelainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0