28 juli

hej.nu har jag varit här i 2 veckor.känns mer som 2 månader. jag är brun. så brun som jag kan bli, tror inte det går att bli brunare. jag har nått min gräns.
jag blandar ihop dagarna.
i måndags så bokade vi bord på pizzaporto för 17 pers. det var ganska kul. cecilia kom. vilken lycka.äntligen här jag min bästis här. efter maten bowlade vi, sen gav vi upp eftersom alla var rätt trötta efter en hel utflyktsdag.
i tisdags var det panteleimon. varje grekisk ö har ett helgon (som är speciellt för den ön) och kalymnos har panteliemon...= när pantelis har namnsdag. och det helgonet är ett skydds-helgon. så massa greker från andra öar åker över till kalymnos just för att gå upp till agios panteleimon och be och bli välsignade. tex om du är sjuk, har gjort dig illa, väntar barn och såklart går du bara upp dit för att få ett bra fortsatt liv. så vi gick upp dit allesammans och vi tände ljus för våra nära och kära. åt brödet som är välsignat för att man ska få ett friskt och bra år. (som vi gör varje år) det var jätte mycket folk och alla var jättefina...uppklädda som tusan.  resten av kvällen bestod av fest!

igår var det sista dagen för de flesta. alla har åkt hem utom jag, mamma , cecilia, theo och hannes. jag saknar maria så mycket. vi hade verkligen en toppen semester tillsammans. stackars pappa får åka hem o jobba, men han har haft det ganska bra ändå och varit här nere sen i början av april.
det var så sorgligt när de lämnade oss...

idag har vi städat lite, sen har jag, cecilia, theo o hannes bara hängt på stranden. spelat tavli, strandtennis och snackat skit.
nu blir det sängen och sex and the city för min del.

hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0