faan

efter jobbet åkte jag till scaniarinken o kollade på ssk-färjestad. egentligen skulle jag träna men jag kunde inte tacka nej. jag var så jäkla glad, äntligen lördag och lite eftermiddags hockey satt perfekt. tills period 3 då det står 2-1 till ssk och färjestad gör 2 mål och vinner matchen. snacka om att mitt glada humör sjönk till botten.

och som inte de vore nog åkte jag runt 1½h och letade efter matlagningsvin. kan verkligen inte förstå... 3 butiker hade slut. (eller 2 av dem hade inte ens det i sortimentet) men efter många om och men hittade jag en flaska på ica maxi (ganska komiskt eftersom jag var närmast den affären från början) men aja..

det blev en jättegod middag. fläskfilé med örtsås. länge sedan jag gjorde den underbara såsen. massa lök, persilja, gräslök, basilika och körvel. vitt vin, grädde, dijonsenap och cremefraiche.
4½ räka/ av 5 möjliga räkor.

imorgon blir det träning på friskis, löpbandet ska få träna mig. sen ska jag gå och rösta blått, och sedan ska jag nog kolla på enhörnamatch.

de borde ha vunnit... ååå. ssk kom igen nu!


vilken topmodel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0