The Sands

Fyra dagar spenderades på The Sands by Katathani. Ett nytt hotell för oss, men som också ligger i Khao Lak fast närmare centrum.
Så stort och fint hotell så det var inte klokt. Finaste rummet enligt mig.
Vi bodde precis vägg i vägg med kidsclub så barnen kunde gå själva vilket var så skönt. Eftersom hela hotellkomplexet var så stort så hade det inte funkat om vi bott i nån annan del av hotellet. Så vi var så tacksamma!
Vi hade även här pool access och det är verkligen pricken över iet. Det är värt några extra tusenlappar. Jag fick en helt annan ork den här semestern över att inte behöva packa o ligga o kolla på kidsen vid en stor pool varje dag. Nu hade jag gott samvete att hänga mer på rummet och bada å sola och ta pauser o spela kort å läsa bok medan barnen badade. Inga andra som störde.
The Sands får bra betyg av mig!
Bästa:
Bra, stort kidsclub, rent, Engelsktalande personal.
Fräscha pooler
Stora olika poolområden med sjukt mycket att göra för barnen
Stort fräscht gym 👍🏼
Rummen var superfina
Nära till centrum
Bra frukost!

Minus: stort, långa avstånd.
Inte den bästa stranden
Inga strandrestauranger som var nära

Vi körde typ samma upplägg på the Sands. Träning , Sen tog jag ett dopp från vår terass innan frukost.
Sen gick barnen på kidsclub o vi chillade lite själva på stranden / vuxenpoolen (måste ju passa på att inte höra barnskrik vid poolen)

Sen var det liksom fullrulle med bad, pyssel, in o ut från kidsclub, vi hängde på rummet. Spelade sjukt mycket kort.

En kväll hade jag å Kim Datenight o käkade god mat på en av hotellets fisk o skaldjursrestaurang. Åt världens godaste tuna tartar. Omg omg omg!
Innan vi gick hem köpte vi med oss brownie med vaniljglass som vi festade på på rummet.

De andra kvällarna tog vi en promenad till centrum där vi åt middag.
En eftermiddag promenerade jag och Åsa in till marknaden å shoppade å drack mojitos. Det var bra härligt!

En dag tog vi en tuktuk till memoriesbeach och där var det sååå fint. Helt lugnt med surfinspo och reggaefeeling. Underbar dag!
Kim hyrde surfbräda och hade kul några timmar med den 😊