2 februari

Familjen var lediga idag och jag har jobbat - men var hemma kl16 och det var HÄRLIGT! 
När jag kom hem satt vi igång med att få in extra bord och stolar till 26 personer som väntas komma på middag imorgon. 
Vi har dukat, blåst upp ballonger, fixat med servetter - allt med peppa pig tema. 
Det har Alicia bestämt. 
Sedan gjorde vi pizza, eller rättare sagt Kim bakade pizza, en vanlig till tjejerna och en lite nyttigare till oss med blomkålsbotten. 
Den fick godkänt! 🍕👍🏼
Vi tittade på talang och mumsade i oss pizzan framför tvn (vilket typ aldrig händer att vi sitter vid vardagsrumsbordet så det tyckte junis å Alicia var ovanligt kul hehe) 
När barnen blivit nattade, fixade jag med Alicias paket tills imorn, sen drog Kim ut på en springtur och jag körde crosstrainern. 
Tungt idag 😐

Både Alicia och Junia hade svårt för att sova. Stor dag imorgon. Junia har inte blivit firad av familj/släkt/vänner än så hon är minst lika spänd inför morgondagen. 
Men först ska vi sjunga och ge Alicia frukost på sängen. 
Kl 10 gymnastik för Junia. 
Kl 13 ska Junia på Julians maskerad-6års-kalas. 
Kl 17 börjar systrarna Åbergs fest. 

Under tiden ska vi även laga middag, hämta tårta, göra oss fina (Alicia ville färga håret, vad det nu kommer ifrån, ledsen att göra henne besviken 😅) 
Så man kan ju säga att dagen kommer gå i ett!
Men det är KUL! Livet är en fest 😍

Blomkålspizza 👍🏼
Recept från MammaFitness

Min lunch idag, ååå vad gott!

  






Kommentarer
Postat av: Henke

Ett tips till blomkålspizza:
Steg 1- släng allt som heter blomkål
Steg 2- ha i mjöl
Steg 3- ha på kött
Steg 4- må stört bra

Svar: Jag ska bara vinna tävlingen sen är allt som vanligt igen 😉
emeliehellman.blogg.se

2018-02-03 @ 02:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0