Julafton

Vi började tidigt med julfrukost, barnen tittade ut på trappan och upptäckte att Tomten lämnat två paket. Wow! 
Därefter duschade vi och gjorde oss klara. Fixade med lunchen, vid 12 kom min mormor och Hans. 
Därefter julbord. Jag som varken äter sill eller skinka fick skagenröra och morotsbiffar till lunch. Det var en vinstlott för mig för det var såå gott! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Mormor-Eva och Junia som heter Eva i andranamn hade ju faktiskt namnsdag på julafton så dem fick ett varsitt extra paket bara för Eva-dagen ❤️ 

Efter lunchen så satt vi oss i soffan med massa gott och glögg i väntan på Kalle Anka. 
(null)

Så efter Kalle var det äntligen dags. Vi ställde oss i fönstret och kikade ut. 
Och DÄR kom han, men lykta och en stor säck. Alicia blev så till sig och sprang fram o tillbaka. Kunde inte tro att det var sant! 
(null)

(null)

Å så många julklappar vi fick! 
Tack för allt! ❤️ 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

När vi tackat tomten och öppnat alla paket så knackade det på dörren igen... 
EN TILL TOMTE! Vaaaa? 
Han sa att han var Tomtechef över alla tomtar och ville bara kolla så att allt gått rätt till! 
(null)
Tomte nr 2 

Sen blev det faktiskt förrätt, mamma hade gjort en magisk god kräftsoppa. 
Till varmrätt helstekt fläskfilé med rotfrukter i ugn med två olika såser (och halloumi till mig) 
Efterrätt en Hälsinglands ostkaka med vaniljglass och varm hjortronsylt. 
(null)

Vi spelade sedan julklappsspelet. Jag, Kim å barnen kammade hem 3 klappar det får vi vara nöjda med 😉 
Efter det var det frågesport. Jag, Kim, Gunnar, Helen och Hans fick alla lika poäng så vi blev delade ettor! 

Så till sist var det dags för långdans. Vi dansade i hela huset tills vi blev alldeles slut. 

När klockan blev 22.30 gick jag å Kim till kyrkan för att gå på julnattsmässan. 
Tänk att det är där vi ska gifta oss en vacker dag. Den är så himla vacker 💒
(null)

(null)

Vi kom hem 00.20 och då var det bara att gå till sängs. Så tacksam ❤️ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0