Hotellen

Första stoppet var Bangtao och ett Sunwing Resort hotell med Lollo och Berine. Vi bodde i en royal family suite direkt vid poolen. Fyrstjärnigt, bra service, mycket att göra för barnen med aktiviteter, shower, minidisco osv. Barnen åt gratis till lunch om vi föräldrar åt i samma resturang. 

Inte riktigt vår grej att sitta i en stimmig lunchrestaurang så vi letade oss bort på stranden där det var lugnt och skönt. 
Samma sak på kvällarna. Vi åt middag på de små restaurangerna vid vattnet.


Vårt rum
Plus att vara nära poolen
Frukost

Andra veckan styrde vi kosan till Kata Noi och Katathani beach resort. Ett riktigt stort lyxhotell som sträcker sig längst hela Kata noi stranden. Det står vakter(som har stenkoll) vid varje ingång, både vid stranden och vägen så hör finns verkligen bara hotellets gäster. (Men som tur var fick vi sim gäster ha Cecilia o Becca här, gällde bara att anmäla i receptionen) 

Hotellet är består av två områden och vi bodde på Thani wing (den närmast stranden) i ett dubbelrum med havsutsikt. Jag tycker rummet var jättefräsha och är supernöjd! Finns såklart massor att göra på hotellet men vi hann liksom inte med allt. Killarna spelade tennis och jag och Åsa körde vattengympa nån dag men annars hanns det inte med! Haha... denna vecka har vi haft wi-fi även på rummet (förra stället bara vid poolområdet, receptionen, restauranger M.m men jag har forsatt haft noll lust med bloggandet) 
Det här hotellet kan jag verkligen rekommendera för er som vill ha det lilla extra på semestern. 





Vårt rum
Här åt vi frukost


Hotell nr 3 blev The Slate i Nai Yang. Ca 10 min från phukets flygplats. Strateigst eftersom vi flyger tidigt på söndag morgon. 

Har läst mycket om hotellet innan MEN oj säger jag bara. Ett personligt lyxhotell, helt över förväntan och super fina rum. 
Vi har badkar mitt i rummet, två balkonger med soffor och 88 kvm, tjejerna har en egen dubbelsäng med draperier så det blir en koja. 
Ikväll åt vi middag allesammans på rummet (på balkongen) jag åt sushi, har längtar efter det! 
Hela hotellområdet är lummigt och grönska överallt. Poolområderna är superfina. 
Nära till stranden. Allt är sååå bra! Kändes lite som vi avslutade på topp just boendemässigt men saknar Lasse, Åsa, Becca och Cecilia såklart! 
Här lever vi livet! Missa inte The Slate! 


Vårt rum
En av balkongerna
"Liten dusch"
Genomgång till lobbyn
En av barerna
Lobbyn
Pool nr 1
Lekplats och kids club finns också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0