Plus och minus

Vi börjar med dagens minus ➖bara för att avsluta inlägget med något positivt.


Natten som var, va inte kul för 5 öre. Båda barnen vaknade ca 5 min efter att jag hade somnat (jag var ute och gick med Malin och kom hem 23.00 så man var ju lagom trött redan då) de hostade, gnydde och jag vet inte vaaaad så de fick krypa ner mellan mig och Kim. O ja, där låg de och hostade ikapp hela natten. 
På eftermiddagen var tjejerna på närakuten och domen blev streptokocker i halsen så penicillin 10 dagar igen! (Alicia och jag tog vår sista tablett för exakt 1vecka sen) så fick de hostmedicin, och Junia har blivit väldigt torr och fick ny salva till sina eksem. 
Behöver jag skriva en gång till att vi vill till solen och tanka D-vitamin? 

Dagens plus ➕
Efter 4 veckor har jag uppnått mitt mål. Började på 57,7 kg och är nu nere på 53,2. 4,5 kg har jag gått ner. Jag har hållt mig borta från kolhydrater och socker. Gått ut och gått. Ibland sprungit. 
Mina kläder sitter okej och jag känner mig helt ok nu. Det är ju själva poängen med hela grejen. Att äntligen få känna sig som Emelie igen. 
Men bara för att jag uppnått mitt mål kommer jag inte sluta - tvärt om, nu gäller det att hålla formen. 
Vid 20 tiden ikväll efter mässan gick jag ut med Åsa, 6 km. Ingen energibrist hör inte trots en sömnlös natt. 
Men nu längtar jag efter sängen, godnatt och så. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0