Lördag & söndag

Eftersom vi inte hann umgås så mycket på Kims födelsedag så var vi tillsammans på lördagen istället. 


Kim hade fått en grill kvällen innan av alla vänner. Så Henke, Tobbe, Danne var här och premiärgrillade på kims födelsedag. 

Kim grillade hamburgare till oss som lunch på lördagen. Sen var vi faktiskt bara hemma o myste. Flickorna ville till farfar och Åsa så Kim åkte och lämnade dem. Efter några timmar åkte vi dit och bestämde oss för att äta middag tillsammans och spela Chicago. 
Kim kirrade en jättegod pasta till middag. 
Helt lagom och bra lördag. För lite sliten var man ju 😉


Idag vaknade jag vid 10.30. Hörde röster o vardagsrummet och det var tydligen familjen höglund/Sjöström som var på besök. 
Vi chillade lite, sen packade vi in oss i bilarna och åkte till Mariefred för att äta lunch. 
Tyvärr så öppnade himlen sig och det vräkte ner. Frös så in i bomben. Men det var trevligt och god mat på slottspaviljongen. 
Jag åt en gudomligt god fisk och skaldjursgryta med aioli. 👍🏼

Jag var så frusen när vi kom hem så jag satt på mig långkallingar under byxorna och fleece... och vindjacka... och väst när vi åkte ut till Kallfors för 9 håls runda. 
Första rundan på över en månad. Hade nästan glömt hur jag skulle stå. Och hålla klubban. Pissdåligt gick det också. 
Men jag är sjukt glad över mina två nya klubbor jag fick av Tobbe! Jag får ärva av honom (för det är bara vi som är vänsterspelare) då när han köper nått nytt får jag liksom ta över. Jag bara tackar för det! 🙌🏼👍🏼 

Väl hemma blev det lite plock i form av ost, tryffelsalami, oliver o parma framför tvn och prison break. Har glömt hur genialisk bra den serien är. Barnen somnade för sent (höll på att krångla till 23...) 
Nu har vi en vecka ledighet kvar, måste ta tag i läggningen nu. Och väckningen. De sover mellan 23-11 nu. Inte ok. 20-08 är det som gäller när höstterminen drar igång. 
På tal om hösttermin så har Alicia fått plats på samma gymnastik som Junia går på. 
Så i slutet av augusti börjar gymnastiken i brunnsängsskolan för dom båda. De går i olika grupper men det underlättar ju sååå mycket när har samma gymnastik-tider. 

Godnatt 


Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

ha en fin start på veckan =)

kramizzz

2017-08-14 @ 07:57:51
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0