11 april

Dagens arbete på kalymnos. Lite kakel på plats i duschen och låga muren har fått stenar. 

Tisdag. Dagen började lugnt o skönt. Jag började med att tvätta soffan och alla filtar och kuddar. Tar exakt en hel dag att tvätta en soffa. Skönt att jag bara gör det två gånger / år. 

Barnen badade och vi gjorde oss klara för att åka och uträtta lite saker när det plingade på dörren. Där stod Jelena och Kalle med påskägg. 
Junia och Alicia blev ju alldeles till sig, i äggen låg varsin baddräkt som ska med till Kaly. Jättehärlig färg! Tack så mycket! 
Och 4 kinderegg 🐣

Vi tog oss till stan, gick in till ljusexperten och hämtade lampor sen gick vi till Ticket och lyssnade om det går för Jelena att ta två veckors till Kaly istället för en vecka. Apollo kunde liksom inte svara på det eftersom Jelena bokat via ticket. 

Men vi fick iaf svar att det var inga problem. Bara att det måste göras 30 dagar innan avresa. 
Sen åkte vi hem och fikade. Barnen lekte på bra, även Kalle hänger på. 
Sen kom min brorson Lucas på besök (han pluggar i Karlshamn, men har påsklov nu och ville träffa tjejerna innan han åker tillbaka igen) väldigt omtänksamt av honom, fina Lucas. 
Så Lucas, Junia å Alicia röjde väl runt...
Jag hann med en PW med Åsa 1 mil, Kim kirrade högrevshamburgare med en vitlöksmajo (tack Henke för recepttipset, blev asgott) 
Satt och snackade lite, det var bra trevligt. 
Så är klockan helt plötsligt efter nio och jag ska lägga mig bekvämt i soffan med ett avsnitt av gåsmamman. 

Hörs imorn! 


Kommentarer
Postat av: Henke

Kul! 😀

Svar: Får ej glömma tryffeloljan också. 👍🏼
emeliehellman.blogg.se

2017-04-11 @ 22:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0