Semestertankar 💭🌏

Nu behöver jag nÄgot stort att se fram emot. Jag behöver ett mÄl... DÄ kÀnns inte hösten och vintern sÄ lÄng.
SÄklart att julen Àr ett mÄl, jag Àlskar julen och att fÄ vara med familjen. Se lyckan i mina barns ögon det fÄr mig att minnas alla mina lyckliga jular i brunnsÀng med hela min familj. Vet inte hur mÄnga videoinspelningar vi har frÄn alla jular ihop men det Àr ett gÀng.
Nu har ju familjen byggts ut, nĂ„gra har fallit bort men mĂ„nga har kommit till, nĂ€r man sjĂ€lv fĂ„r barn Ă€r ju inte ens egna förĂ€ldrar och syskon prio lĂ€ngre. Kim's sida Ă€r sjĂ€lvklar (min familj Ă€r nog ca 1/2 Ă„r tidigare i sin planering Ă€n Kim's familj, det Ă€r en vana som suttit i, i mĂ„nga generationer 😜 sĂ„ det Ă€r inte lĂ€tt ibland att fĂ„ till nya traditioner med en större familj, men vi försöker och det Ă€r sĂ„ kul nĂ€r vi fĂ„r till det! Som förra julafton nĂ€r vi var hos oss, dĂ„ kunde ifs inte mina syskon men nĂ€stan alla frĂ„n Kim's sida och mina förĂ€ldrar o mormor & hans firade med oss) och jag tror att Kim kĂ€nner likadant. NĂ€r vi fick Junia och Alicia blev familjen Ă€nnu större och Ă€nnu bĂ€ttre!


Jaja, nog om det. Jag ser iaf fram emot julen och nyÄret.

Men vi har Àven pratat om vinterresan vi brukar göra i jan/feb.
NÀsta Är Äker vi efter belysningsmÀssan i februari och Àr borta 2 1/2 - 3 veckor (Kim ska vara pappaledig!)
Jag ville först till Vietnam. Men blev nedröstad.
SÄ nu Àr Thailand pÄ tapeten. Först 1 vecka i Bangtao och de resterande i Katanoi. DÀr vet man vad man fÄr. Det Àr enkelt.
Vi fÄr se, det enda jag vet Àr att jag behöver nÄgot att se fram emot. RÀkna ner dagarna och drömma mig bort. Det Àr nÀstan halva grejen med att Äka pÄ semester tycker jag. Att fÄ lÀngta, prata om resan, vad man ska göra och uppleva. Fantisera. Det gör en pÄ gott humör hela kalla lÄnga vintern!

Hej!

Julafton 2015 var en bra afton ❀


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad roligt med en resa. Vi sitter ocksÄ och planerar en vinterresa. SÄ himla fint du dekorerade bordet.

Svar: mysigt! Vart har ni tÀnkt Äka?
Tack!
emeliehellman.blogg.se

2016-09-15 @ 20:53:02

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0