Godkväll

När jag precis vaknade i morse så trodde jag allt bara varit en mardröm, det där med tanden. Men kände ju direkt att näää det är ju fasen sant. Ville bara dra täcket över huvudet och somna om. Hörde Kim och barnen prata vid frukostbordet men orkade inte ta mig upp. Inte sådär jättesugen på något ätbart heller.

Så jag låg kvar en timme och tyckte synd om mig själv.
Sen klev jag upp, förklarade för barnen att mamma är lite trött och ledsen så idag skulle vi bara vara hemma och inte göra någonting speciellt. Vad tråkigt sa båda i kör. Ja men ibland måste ni ha tråkigt också, annars vet ni inte skillnaden.
Okej.
Sedan berättade jag att en städerska kommer hit imorgon och städar huset. Och att dem var tvungna att samla ihop sina leksaker så inte städerskan råkar dammsuga upp dem. Den informationen gick hem och tjejerna plockade faktiskt undan.

Whyyy? Jo för att jag inte orkar eller vill lägga energi på städning, tvätt och bädda rent varje gång jag är ledig. Det tar som ni också vet, en hel dag!
När jag är ledig mitt i veckan faller den bollen på mig och nu vill jag inte göra det längre. (Såklart kommer vi, hela familjen hjälpas åt att hålla efter men det där med storstäd vill jag inte lägga min energi på längre)
Ett beslut jag mest tog för min egen skull, men som hela familjen vinner på!
Så, god jul Emelie, en julklapp till dig från mig.

Imorgon står det jobb på schemat. Jag är lite nervös för Eglo har byggt ett helt nytt ställ med armaturer. Dem har pysslat med det ons-Tors, Imorgon får jag se resultatet.




Vi hörs då!
Natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0