En riktig familjedag

Vi startade morgonen på bästa sätt. Barnen sov tills de ville upp, dvs vid halv 9. De öppnade sina julkalendrar, vi åt frukost och kollade på julkalendern. Sen blev det lite stök och kaos som vanligt med luciakronor, linnen hit och dit. När Kim körde dem till Tom Tits vid 10 satt jag mig vid datan och kollade mail tills det var dags att göra mig klar.
Fick den briljanta idén o bjussa mamma på en lunch på Turinge ost och vin. Sarah och Victor som ändå skulle in till Tälje för att titta på Junia och Alicias luciatåg hängde också med och det blev en förträfflig lunch. Jättemysigt.


Sedan åkte vi direkt till Tom Tits och tog bra platser så alla skulle få plats. Jonn, Sandra, Malin, Pelle och farmor-Carina, farfar och Åsa, å såklart mina föräldrar och Sarah o Victor satt på första parkett och tittade på tjejernas fina luciatåg.
Vår Junia gick längst fram i tåget.
Tänk min lilla lilla tjej som gick längst bak med 1-2 åringarna år 2013, är nu stora självsäkra tjejen som går längst fram och tar ton.
Säger det igen, vad fort tiden går!

Efter lucian blev det fika och vi hann med att prata lite med alla innan det var dags att säga hej då och bege sig till nästa roliga grej.

Först åkte vi hem en snabbis för att byta om och Malin kom förbi för att låna några stolar till söndagens event.

Sedan åkte vi hem till Mary, Sam o kidsen som bjöd på middag och tårta. Mary fyller år idag så vi blev ganska många som firade henne.
Jättetrevligt och barnen hade som vanligt superkul! 😄

Tack för idag allesammans, jag blir verkligen glad i hjärtat när så många bryr sig och vill vara med och titta på Junia och Alicia. Dem är ju så stolta över sin stora familj och alla vänner. Ni skulle bara veta hur mycket de pratar om er, leker att de är ni, kommer ihåg varenda liten pryl de har fått från er, vart ni jobbar, vart ni bor, vad ni har sagt och vad ni har gjort tillsammans. Jag är väldigt tacksam.

Med det sagt säger jag godnatt. Imorgonbitti ska jag till Bredenberg - min revisor för att gå igenom bokslutet och eftersom jag vet att vi har goda siffror att vänta oss så blir nog morgondagen också en jäkligt bra dag! #hardworkpaysoff


Kommentarer
Postat av: Lisa

Oj vilken tårta 😍

2016-12-15 @ 17:20:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0