Äntligen helg

Känner att jag har lite flow nu. Det flyter på bra, peppar peppar. Så får man egentligen inte säga. Då kanske man väcker den björn som sover.
Igår efter dagislämning var det alltså dags för bokslut. Inga direkta överraskningar 😎
Vi satt där i 2 h och gick igenom allt. Ljusexperten Eskilstuna ökade omsättningen med ca 200.000 från förra året och det är jag nöjd med. Det kanske inte låter mycket för världen men det viktiga är pengarna som blir kvar på slutet, när allt är betalt. Mitt kvitto, för alla nätter jag legat och tänkt på jobbet, för alla dagar jag försöker pussla ihop småbarnslivet med motgångar och sjuk personal, för alla gånger jag missat viktiga tillfällen med barnen, för alla gånger jag kommit hem sent och barnen redan sover och helt plötslig inser jag att jag inte träffat dem på några dagar, MEN det är också ett kvitto på allt roligt jag har möjlighet att göra. Det goda vinner ju alltid i längden.

När jag kom hem från jobbet igår hade Kim gjort stuvade (ideal😂) makaroner & falukorv. Ni anar inte hur länge sedan jag åt sådan mat, jag längtade verkligen. Jag är så bortskämd med att få lyxmat varje kväll, så detta satt som en smäck!
Som tex, i måndags hade Kim gjort scampirisotto med saffran och hyvlad parmesan.
I tisdags högrevshamburgare med karamelliseradlök och dressing.
I onsdags var vi bortbjudna men vet att det stod torsk med pressadpotatis med sparris och vitvinsås på schemat. And so on. Grattis till mig, dock inge kul för figuren. Men HEEEEY jag älskar ju mat.

Imorse hade jag möte med Torbjörn ang vår annonsering på sociala medier. Sen åkte jag iväg och handlade de sista julkapparna. Känns ju naaaajs att ha det klart.
När jag kom hem från jobbet vid 18.30 hade vi fullt hus. Jelena, Tobbe, Kalle, Cecilia, Becca, Sarah, Budda och Victor kom över på taco-kväll! Och så lite glögg 😊& många skratt.

Imorgon jobb för både mig och Kim 😩 men det känns ändå helt ok!

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Härligt att det flyter på ❤️️

Svar: Visst, tack vännen min 😘
emeliehellman.blogg.se

2016-12-17 @ 10:58:55
Postat av: Henke

Grymt! Kul att det flyter på när det är så mycket annat som tar energi!

2016-12-17 @ 17:16:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0