Hej hej hallåååå

Tror ni schemat höll?! 

JA! 

Jag hann tom sätta in en spiral hos bm och nu känns det bara så jäkla bra att den nu sitter där den ska i 5 år! Tog 2 min👍🏼 och kändes knappt (OBS talar för mig själv, det var obehagligt men gjorde absolut inte ont!) 

Nu när "alla" jag känner är gravida och har småbebbar kanske man egentligen skulle bli sugen igen och bli påverkad... Men jag känner bara hur sköööönt det är att ha lite större barn, är helt bekväm i min roll, och det bästa av allt; att få massa massa bebisgos och sen få lämna tillbaka 😊 
Vi får väl se vad jag känner om fem år (hjälp då går flickorna i 1:an och 3:an😱) 

Tillbaka till idag så åt vi plättar hos mormor-Eva. Och massa annat gott. Mysigt att träffas några timmar på fm. 

Hos Mikaela åt vi fruktsallad och flickorna lekte på fint och kläderna åkte av på nästan en gång och på med kjolar, klänningar och skor. Som vanligt alltså 😜





Tack för idag! 

Kommentarer
Postat av: Nina H

Satte också in spiral nyss :) för två veckor sen rättare sagt. Tog du koppar el hormon? Jag har en kopparspiral.

Svar: Jag tänkte först koppar men ändrade mig i sista stund till hormon, dels för att det fanns chans för att jag skulle blöda längre och mer med koppar (vilket jag tycker att jag redan gör typ 7-10dagar är redan jobbigt)
Och att med hormon är tanken att mensen försvinner helt 😊

Har du märkt av något? Ont? Eller känns det inget?

emelie

2016-04-21 @ 23:55:39
Postat av: Lisa

Min bm sa att så länge man fött barn brukar det gå rätt smärtfritt. Så det gör jag inte om förrän det är dags 😉😀

Svar: Jo precis, lättare när man fått barn men det ska inte vara några problem att ha spiral även innan, gäller bara att sätta in den vid rätt tillfälle då "dörren" står på glänt = vid mens.
emelie

2016-04-22 @ 20:06:16
Postat av: Nina

Jag har inte haft så riklig mens förut så vi får väl se hur pass mkt det blir nu. Kanske byter jag till hormon sen. Vore ju skönt att slippa mensen helt! Hoppas det blir så för dig. Jag tror jag skulle få akne av hormon eftersom jag fick det av minipiller så därför vågar jag inte riktigt testa det. Nu känner jag av lite molande i livmodern till och från. Du då?

Svar: Okej, men då förstår jag. Hormonspiral= två minipiller i veckan så det känns ok, annars är jag emot hormoner. Jag testar mig fram.
Jo jag känner också det, får väl räkna med det såhär i början.
emelie

2016-04-22 @ 20:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0