Gokväll

Usch blä tvi vilket ruskväder det har varit precis hela dagen!!!
Jag o Alicia sov till 10 imorse, Junia och Kim vaknade 1 h tidigare. Har väl aldrig hänt i världshistorien att Kim vaknar innan mig. Eller barnen ;) 

Vi begav oss iaf iväg för att uträtta lite ärenden och sedan blev det lunch på donken. Junia önskade sig hamburgare. 
Väldigt konstigt för hon brukar inte tycka om varken hamburgare eller nuggets, men vi gav det iaf en chans. Hon kan ju ha ändrat sig, men som jag trodde var det ingen hit. 
Efter en fjärdedels hamburgare och 10 pommes åkte vi hem. 
Mina barn är små i maten och äter inte riktigt det som andra barn tycker om. 
Som tex pannkakor. Jag tror vi har ätit det till middag 2-3 ggr sedan Junia föddes. 
Vi testade igen förra veckan med vaniljpannkakor, så de skulle smaka lite annorlunda men njääää Alicia åt väl mer än Junia (som bara åt grädden btw) 
Men nej, vi lägger ner pannkakor för ett tag till och provar igen om ett halvår eller så ;) 
Mina barn äter inte frukt, grönsaker (Alicia äter endast oliver) eller bär. (Men på fsk äter de banan, men skulle aldrig 
göra det hemma) 
De äter inte smör hemma (men på fsk går det bra att slicka av smöret på mackan) 
Det är så knäppt så jag fattar inte! 
En grillad korv är en kamp att få i dem, men en rå kall korv går ner i bara farten. 
Junia kan sitta och idissla samma tugga i  30 min. Värst är frukosten. 
Alicia gör det Junia aldrig har gjort, kastar maten och tallriken på golvet. 
Junia har aldrig hällt ut, kastat eller geggat med maten. 
Alicia är tvärt om. Väldigt härligt att uppleva båda delarna ;) 
Som sagt, varje måltid är en liten kamp. 
Imorgon har Junia önskat falukorv med makaroner, vi får väl se hur det går! 

Nu sova, imorgon blir en väldigt spännande dag på jobbet! 

Hörs då! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0