Sjuk vecka.

Den här veckan kan jag säga att jag svurit mig blå över att inte ha en tvättmaskin. 
Igår kväll när allt var tvättat och sanerat - för andra gången sedan i söndags så kände jag mig helt matt! 
Jag var så trött och skakis. Var ute med Mary på förmiddagen och tog en promenad för jag kände att jag inte bara kunde sitta hemma längre. 
Men efter promenaden började det klia på mina ben och när jag fick av mig byxorna var benen fulla av utslag. Liknande när man bränner sig på brännässlor. Typ vita stora "bett" och rött runt omkring. Smörjde in mig med Junia's kortison men det hjälpte ju knappast. Så hur trött jag än var igår kväll kunde jag inte somna för det kliade så sjuuuukt mycket. Vid 03 fick jag lite panik och väckte Kim men han bara "sluta klia" och somnade om. 
Tack för den liksom, bara min 4 e natt utan någon sammanhängande sömn liksom. 
Så kl 07 ringde jag VC och fick tid 10.15
Domen: Nässelfeber/Nässelutslag. 
Äta kortisontabletter och andra allergi-hämmande tabletter i en vecka.
Av tabletterna blir man sömnig, trött och dåsig, Yeeeeey, kommer bli en fantastisk jobb-helg! 
Ska väl också tillägga att nässelfeber inte har något med riktig feber att göra. Man får våldsam klåda, utslag och irritationer i huden. 
Turen med detta är att det inte smittar. 

Kul update, nä. Men vi hörs! 

En bild på Junia från i fredags . Inte alltid att man vill leka prinsessa ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0