Bakdag

Okej, nu ska jag ta igen lite missad bloggtid här. 
Jag somnade väldigt tidigt igår, vill bara att dagarna ska gå nu så man kan få lite ledigt. 
Igår (söndag) var i alla fall en ledig dag. 
Och planerat sedan länge var det den årliga traditionella bakdagen hemma hos mina föräldrar. 
Så kl 10 körde vi igång med lussebullar. Fyllda med mandelmassa, krossad vit choklad och pärlsocker. Det blev ca 100 bullar. 

Sedan fortsatte vi med pepparkakor som vi gjorde fina med glasyr. 

Efter det var klockan redan ett och då käkade vi korv med bröd och Junia åkte till simskolan med Åsa. 
Alicia sov middag 1 h och då passade vi på att göra godis (som barnen iaf inte så stor glädje av att "baka" för det är för hett) 
Vi gjorde vitchoklad puffar med cornflakes, vita chokladrutor med hackad polkagris och så min favorit, typ bounty inspirerade bollar doppade i ljuschoklad med mintkrisp. 
Allt blev super gott så nu har vi hela frysen och kylen full med massa gott! 




Koncentrerad 👌🏼




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0