Sjukt besviken

Men det var ändå väntat. Jag känner mig lite tom, Fredrik Reinfeldt har avgått och slutar. Han kommer aldrig mer vara vår statsminister och det är jag väldigt besviken över. Han fick mig att känna mig trygg, jag litade på honom. Han är den enda jag kan se leda Sverige. Visst alla kan inte vara perfekta och göra alla glada. Det är sjukt tråkigt att vi har en röd-grön regering nu. Men det är ännu tråkigare att Sverige står utan ledare, för jag tror ingen kommer att klara det lika bra som Reinfeldt gjorde det. Ni vet utåt sett tror jag att världen tycker att han har gjort ett jäkligt bra jobb. Han har fixat det mesta fast vi har varit i en ordentlig svacka med lågkonjunktur, jag är fan rädd för framtiden.
Det där med att Sd fick 13% av rösterna är ingen överraskning för mig. Hur kan det vara det när typ var femte människa jag pratar med tänker rösta på dem. Jag dömer ingen, alla får rösta på det dem vill, helt ärligt! Jag orkar inte ens bry mig, men om man tror att sd skulle kunna klara av att leda Sverige är man ganska så lite påläst. Att Jimmie Åkesson och alla hans partivänner skulle palla det är ett skämt, de skulle köra Sverige i botten. 
Men så tänker nog inte de flesta som röstade. De vill bara visa sitt missnöje med invandringspolitiken och röstar "fel". Som sagt, alla får rösta som de vill men det hade varit mycket lugnare för själen om Fredrik och Alliansen fortsatt styra Sverige. De förlorade många väljare till SD. Trist, tråkigt, onödigt, förstår inte. 

Men det är en smäll hela min familj får ta, alla egna företagare kommer få höjda arbetsgivaravgifter och skatt, dyrare att anställa unga och så vidare. Bara bita ihop och jobba ännu mer då? Så jävla kul 😡👎





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0