Torsdag

Sakta men säkert börjar veckan lida mot sitt slut... Ångest blandad förtjusning ska jag väl kalla det. 
På måndag är allt helt annorlunda.
Vi börjar med morgonmöte, denna vecka kommer alla pallar med julartiklar också så det är bara att börja med det tuffaste. Jobbar nog över men skönt att få det avklarat så fort som möjligt. 
Kim lämnar Junia på morgonen och jag tar vagnen och Alicia och promenerar hem till mamma innan jag åker vidare. 
Det konstigaste av allt är väl att Wilma inte är med dem när de kommer hem. Kommer kännas så fel... Någon saknas. 
Hon ligger kvar i Grekland och vaktar huset. Hon var en riktig vakthund som tog sin uppgift på blodigaste allvar. Hon var bäst på att vakta det där huset. 

Ja hörrni, i drygt 8 månader har jag varit hemma. Var hemma 7 månader med Junia. Denna gång har jag njutit betydligt mer, fullt upp med två små barn. Vi har haft det bra, såklart att jag önskar att vi fick några fler månader tillsammans, men dem kommer!
Ska bara försöka få allt att fungera så bra som det bara kan på jobbet. Jag vill att alla ska känna att det är kul på jobbet, vi är inte många som jobbar. (5st) men det är a och o att man ska funka som ett team och lita på varandra. 
Nu ska jag tillbaka och det ska bli skönt att ta tag i allt, faktiskt. Det gör en annan del av mig lugn. Vill verkligen att det ska gå bra!!! 
Osammanhängande jag vet... Men tack och hej då för denna gång mamma-ledigheten. Vi stöter väl på varandra igen... Nån gång i framtiden 😊






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0