En BRA helg

Lördagen började fantastiskt med många kunder i butiken. Det var verkligen kul att SÄLJA SÄLJA SÄLJA! 
Sista kunden gick 20 min efter stängning. 
Vi fick skynda hem, så var det bara att slänga in sig i duschen och göra sig klar. 
Kim hade gjort klar barnen innan så vi kom iväg i tid iaf. 
Hemma hos fam.lindström var vi ett stort gäng och Jonas grillade köttfärsbiffar med tillbehör. Asså hur gott är det inte med grillat när man har varit utan så länge?!
Efterrätt cheesecake som var FÖR god! Varma hallon till, tog 2 ggr ;) 
Junia såg jag inte skymten av på hela kvällen. Hon var bara med de stora tjejerna (13-15 åringar) och dansade och höll på med sitt. Hon är så himla trygg i sig själv den lilla damen. 
Alicia somnade vid åtta. 
Det var en jättetrevlig kväll och roligt att få träffa alla igen. Mormor Eva och Hans hade tagit sig dit också. Är glad att min mormor fortfarande orkar. 



Idag så vaknade jag vid halv 9 och Alicia slog upp sina blå i samma veva. 
Vi gick upp och åt frukost, ville inte väcka sjusovarna. 
Sen kl 10 så gick A och jag för att möta upp Mary och Spencer för ett gympass. 
När vi kom hem blev det till att tvätta och göra allt som liksom inte hinns med på vardagarna. Kim och Junia åkte och handlade. Vi åt lunch och myste hemma. Bara va. 
Vid halv fem gick jag o Mary ut på en PW, idag gick jag totalt 15 km. 

Avslutade kvällen med fläskfilé med dragon/senapssås och potatis/lök/morötter i ugnen. 
Kim fixade. Jag duschade och gjorde iordning kidsen för sängen. 
Laddar inför en ny vecka som är fullspäckad! 

När jag var mammaledig hade jag ett mål att gå 5 mil/vecka. Nu har jag 3 mil/veckan. Känns som ett bra mål för jag märker vilken skillnad det här gör för mig. Visst jag blir trött på kvällen, men jag orkar så himla mycket mer på dagen. Och jag är stark. Jag fick på mig mina gamla jeans från gymnasietiden i lördags och de satt så bra att jag jobbade in dem hela dagen utan att "rygg-degen" hängde över. Haha. 
Det är kul att se hur kroppen förändras, jag struntar lite i vågen faktiskt för att när jag vägde 53kg (som är min normalvikt) så var jag mycket tjockare än vad jag är nu. Ni vet skinnyfat. Man är smal som bara den men man har fortfarande massa fett på rygg och mage. 
Sen har det blivit lite som en livsstil. Tycker det är roligt att gå. Speciellt med vagnen då blir det ju lite mer utmaning så att säga. Men jag skulle absolut inte tycka att det är lika kul om jag inte hade Mary. Ibland behöver man inte prata hela tiden. Bara att ha någon som går där bredvid en som håller uppe tempot gör mycket. 
Så nu var 3 mil avklarat denna vecka. 

Nu ska jag mysa med min karl, tror han har saknat mig lite idag :) 

Grattis till min bästa vän Cecilia på din födelsedag, saknar dig! 

Hej! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0