kl 18.00

Det är som om Alicia har en inbyggd skrik-klocka i sig. Mellan 18-01 så är det skrikfest här hemma. Mer eller mindre, spelar ingen roll vad vi gör. Hon blir liksom inte nöjd, jo när hon ammas, men när hon inte vill ha mer slänger hon huvudet bakåt och börjar gråta igen. Det kan väl inte vara magen som krånglar? För då borde ju hon vara ledsen dygnet runt..typ..inte på bestämda tider...? Hon helammas, får bara ersättning vid vissa tillfällen, som i lördags när vi var på bio.
Jag har noll erfarenhet av "mag-barn", Junia hade aldrig problem (eller ont) vad hon visade i alla fall...
Det känns bara lite jobbigt att aldrig få barnen synkade.
Junia har blivit jätteduktig och somnar i sin säng helt själv. Vi går in och nattar och säger att hon får komma till mamma och pappas säng på natten om hon vaknar. Brukar lägga henne kl 20.
Då skulle det ju vara härligt om man kunde få lite tid över till att plocka undan, ta hand om disk ja u name it, men Alicia är då helt utom sig, och det håller ju på en stund. Visst är det bra att vi är två i hushållet då, men om jag ska vara ärlig så skriker hon högre (om det ens är möjligt) när Kim har henne. Haha stackars Kim som säger att det måste vara något speciellt just med honom eftersom hon aldrig blir lugn.
Ja så sitter jag där igen, med ungen i famnen. Eller vi sitter inte, vi går, hoppar, studsar, pratar...
ja alltså önskas lite kvällstid här hemma med en tidig kväll i sängen, med en serie kanske. men det kan man ju glömma.
 
Men jag tar detta, Alicia är aldrig ledsen på natten, då sover hon som en liten rumpnisse. Bara gnyr när hon är hungrig, ammar 5 min sen somnar hon bums.
 


 

Kommentarer
Postat av: josefin anero

Men åh va jag längtar efter min bebis nu!!!! Man dör ju lite när man ser sånna där bilder!

2014-03-17 @ 21:48:22
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: Nina

Inte för att låta dum eller så men det låter verkligen som att hon har kolik :( det är ju bundet till klockslag och precis som du säger hjälper oftast bara amning och sen skriker dom igen. Jag hade börjat med att ge mag massage 2-3 gånger om dagen när hon är nöjd för att bli av med gaser och sen pratat med Bvc om ev minifom (iofs receptfritt) jag har haft 2 barn med magproblem som vart värst vid ca 2-4 månader och sen gett med sig. Minifomen samt massage gjorde underverk! Hoppas det löser sig. Kram

2014-03-18 @ 06:32:47
URL: http://Vaskelainen.blogg.se
Postat av: Nina

Hej. Hittade snabbt hit via Mia. Måste bara skriva kände jag! Just detta med att de skriker på "bestämd tid" varje kväll visar ofta att det är magen som är "problemet". Vi hade så med våran dotter i början, vi fick råd om att använda Semper magdroppar, men det som verkligen hjälpte var MiniFom och massor av magmassage! Prata med din Bvc-tant om råd. Hoppas det blir bra snart med er lilla, så hemskt att se på när dem har ont :/

2014-03-18 @ 20:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0