hej dagboken

Det var en jobbig kväll och natt igår. Jag blir irriterad på allt och alla när inte nattning och sådant funkar. Kim kom hem sent och då var jag helt slut efter att Alicia hade gråtit i timmar. Jag lyckades laga middag och så, sen när maten står på bordet kl 19 så kommer han inte och jag får ringa och fråga vart tusan han är. Jag blir sen, JAHA, hur fan skulle jag kunna veta det? är jag en tankeläsare eller? ska det vara så jeeevla svårt att ringa eller skicka ett mess för att berätta att man blir sen?
jaja, bara att slänga i sig maten och gunga Alicia samtidigt i babysittern. Junia kunde sitta lugnt med Ipaden.
Wilma skulle ut också. man känner sig otillräcklig ibland.
När Kim kom hem fick han ta Junia och försöka natta. Det tog TIMMAR, och Alicia var fortfarande inte nöjd och tyst utan gnällde i min famn.
Sen somnade faktiskt jag, med Alicia i sängen. Vet inte vad klockan var, men efter några timmar vaknar Junia och gråter och gråter och Kim försöker med allt möjligt för att få tyst på henne. Hon får komma till oss och sova.
Så ja, Kim låg vid fotänden av sängen när jag vaknade 04.30 för att amma.
Jag börjar tro att minifom dropparna inte funkar på Alicia. Jag är trött.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh fy stackare:( hur länge har ni kört minifom, tar ju ett tag innan full effekt. Mitt bästa tips är dock massage när hon är nöjd på dagen. Annars om hon bara skriker pröva att bada henne så kanske hon slappnar av..har ni prövat windi pysventiler? Kram

Svar: BVC sa att det skulle ta 3 dagar och vi har kört sedan i fredags.. Men jag kör på veckan ut och ser.
Grejen är att hon har bara skrikit ännu mer de gånger jag har badat henne. Lägger ner henne i vattnet när hon är lugn och nöjd men hon tycker verkligen inte det är kul.
Nej det har vi inte... Vad är det?
Jag känner mig så osäker på allt som är nytt...
Tack för att du tipsar och delar med dig.
Kram
emelie

2014-03-26 @ 14:48:37
URL: http://Vaskelainen.blogg.se
Postat av: josefin anero

<3

2014-03-26 @ 19:06:57
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vi hade det också bökigt på eftermiddagarna/kvällarna med våran lilla de första 2-3 mån. Upplevde det inte alls som att han hade ont i magen utan vissa bebisar är bara mer oroliga då. Våran förstfödda hade nämligen kolik/problem med gaser och det här var inte alls på samma sätt. Han drog inte upp bena och spände sig. De kanske bearbetar intryck under dagen och övertrötthet kan göra det ännu värre. Det enda som fungerade för oss var att studsa fram och tillbaka i bärselen och så småningom arbeta fram en tidigare läggning. För oss fanns det inte så mycket mer att göra än att härda ut, det blir bättre.

Svar: Tack för kommentaren! Jag misstänker faktiskt att hon helt enkelt är orolig/ledsen på kvällen pga annat än magen.
Precis, det blir bättre :)
Kram på dig!
emelie

2014-03-26 @ 19:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0