Min lilla tjej

Som absolut inte är så liten. Hon är väldigt rund och go. Hon är suuuuper nöjd över att käka annat än den tråkiga ersättningen och min mjölk. 
Hon är så jäkla glad jämt. Nöjd. Självständig, ja allt hon inte var de första tre månaderna. 
Idag gick vi upp till stl 4 på blöjor. Hallå... Eeeeh. Junia hade stl 5 när hon slutade använda blöjor! 

Mat och sov schema;
Kl 09-10 gröt, en skvätt ersättning
Kl 11 sover 1 h
Kl 12-13 barnmat och smoothie
Kl 14, powernap 15-30 min
Ca kl 15 , 200ml välling
Kl 17 sover 30-45 min
Kl 18 barnmat och smoothie/yoghurt 
Kl 21-22 ersättning eller välling - läggdags! 
Kl. 05 - 150 ml ersättning 
Kl 09-10 fröken vaknar för dagen. Så nån gång under den tiden är det dags för frukost igen. 



Här var hon liten ❤




Kommentarer
Postat av: Jossan

Kul å att se hur andra bebisar är.. Vaknar hon nått på natten å vill ha napp? Vilken välling ger ni henne? Jag känner att jag "lockar henne" till att snutta mer än vad hon borde på natten vilket såklart är sjukt jobbigt, jag är sliten pga orolig sömn.. Vill börja ge henne välling på kvällen nu men vet inte vilken man ska börja med.. Havre och majs eller bara havre.. Det är en djungel!! Kram

Svar: Ja kul att jämföra och testa vad som gillas!
Hon vaknar kanske nån gång på natten och vill ha nappen men för de mesta vaknar hon mellan 05-09 och gnäller efter den.
Vi ger henne nestles mild havre godnatt välling.
Jag har även testat sempers färdigblandade majsvälling. Båda gick hem.
Börja med att köpa sån liten tetra och se om hon gillar det :) de blir ju betydligt mättare av välling. (Känns det som)
Kram
emelie

2014-07-16 @ 13:24:27
URL: http://josefinanero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0