Hej!

Vi kom hit igår. Både flyget till Aten och till Kaly gick bra. Eller det gick jäääättebra. 
Vi åt helgrillad oxfilé med massa tillbehör till middag. Det man har längtat efter så länge. 

Vi satt på rad 7 av 9 möjliga :)

Idag då. Ja då kom Lasse och Åsa hit! De hittade en sista minuten biljett för 1200:-/styck så det var bara att slå till. Spontant och otroligt kul! 




Efter middagen ikväll tände vi ljusen på Wilmas grav och lyssnade på hennes låt. Precis som du vill av Jens Hult. Ni som har förlorat er älskade hund, lyssna på den. Det är så man minns dem. 

Gå över ängdernas vissna detaljer
och finn mig inlindad i en filt.
Skrik tills jag hör dig
Om döden nu stör dig
Men du gör precis som du vill

Varje gång skapade sommaren
en plats för dina ben att gro igen
Men nu ska allting skrivas om
du springer inte mer

Det finns en plats där vi kan träffas sen
Och prata om den sista sommaren
Men tills dess ska jag skriva om allt som sker

Nu nalkas våren
Har ingen att gå med
och du gör precis som du vill
Nu vandrar åren
Har ingen att gå med
Och du vandrar runt som en vind
Precis som du vill

Vila bland skogarnas drömlika grönska
Med solen som band runt din hals
I takt med varandra har du och jag andats
Men nu andas du inte alls

Varje gång skapade sommaren
En plats för våra ben att gro igen
Men nu ska allting skrivas om
Vi springer inte mer

Det finns en plats där vi kan träffas sen
Tala om den sista sommaren
Men tills dess ska jag skriva om allt som sker

Nu nalkas våren
Har ingen att gå med
och du gör precis som du vill
Nu vandrar åren
Har ingen att gå med
Och du vandrar runt som en vind
Precis som du vill
Precis som du vill
Precis som du vill

Och visst finns det gånger
Jag tror att jag ser dig
Men jag vet precis var du är

Nu nalkas våren, våren

Har ingen att gå med
och du gör precis som du vill
Nu vandrar åren
Har ingen att gå med
Och du vandrar runt som en vind
Precis som du vill

I en vecka har hon vilat här, känns så konstigt att inte höra henne tassandes omkring här på stengolvet och plattorna utanför. Det är så tyst. Fast vi är många här, är det tyst. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0