Okej

Nu börjar stressen komma... Fan jag som har klarat mig ganska bra. Innan jul och under julen. 
Jag är en stressad person, vill gärna göra allt på samma gång och ha det klart samtidigt.
Har så mycket att göra att Junia's födelsedag kommer i kläm. Jag vet att jag inte behöver ha det perfekt. Junia blir ju överlycklig bara det kommer folk hit och hon får bolla med några ballonger. Hon struntar ju i om inte hemmet är skinande rent, om dimmern i hallen inte är på plats, om alla julsaker är undan plockade eller inte... Om hon får köpt tårta istället för hemmagjord.
Jag vet.
Men jag klarar inte av det. Jag vill ha det perfekt, annars kan det liks gärna va. 
Inget är direkt fixat till bebisen heller. Förutom kläderna till bb. Annars är inget klart. Aaaaah jag blir galen. 
Ingen bb-väska syns till så långt ögat kan nå... 
Skulle behöva en extra månad här... Helt allvarligt talat får bebisen gärna stanna lite längre än beräknat. Behöver ha mina föräldrar här hemma i Sverige också! 

Att jobba idag var ju en historia i sig. Jättemycket folk och vi var bara två som jobbade. Men nej jag klagar inte. Jag mår bra, det är bara stressen som pajar mitt förstånd. 

Önskar ibland att Kim var lite mer som jag och tänkte i mina banor. Jag klarar inte av "det ordnar sig" "ta det lugnt" "vi är ju lediga på söndag, då hinner vi jättemycket" äh. Visst. 





Kommentarer
Postat av: josefin anero

Hur länge har du tänkt jobba? Kan ni inte göra en checklista som ni bockar av för varje dag, man kan ju göra nånting litet varje dag? Jag är faktiskt färdig med allt utom det sista i hygienväg(blöjor) och kanske en packad bb väska.. Bortsett från det är det bara upptvättning av alla kläder och filtar.. Det är inge kul med stress varken för dig eller resten av familjen, och så får man ju känslan av att du är väldigt ambitiös(I know the feeling med att vilja ha allt i ordning och perfekt) Ibland måste man släppa lite på kraven.. Kram

Svar: Jag jobbar nog sista dagen lör 25 januari om inte något annat inträffar. Den där checklistan gjorde jag för lääääänge sen men den har glömts bort eller rättare sagt prioriterats bort. Synd. Nu skulle jag vilja ha allt klart, som du. Jag vet det med kraven, men det är inte lätt alla gånger, ska försöka få så mycket som möjligt gjort nu när vi har stängt sön-mån. Hur länge ska du jobba?Kram på dig!
emelie

2014-01-03 @ 11:44:33
URL: http://josefinanero.blogg.se/
Postat av: josefin anero

Jag vill jobba till 15:e mars, men jag kanske måste tänka om eftersom jag jobbar med 15 st småbarn, det blir tungt. Jag kan ju inte direkt switcha till pappersarbete, så jag får nog bita ihop och vila nån vecka innan det är dags iaf(beräknad 23:e)Vet inte hur mkt man behöver ladda upp med vila och sömn egentligen? man har ju en till hemma så det kommer gå mkt energi och tålamod när man väl är hemma från BB... Är dock jääävligt dålig på att "ta det lugnt och vila" som man ska göra under en sjukskrivning tex, så jag gör massa annat istället, då kan man lika gärna jobba tänker jag. Tiden går så fort denna gång och på helgerna vill jag passa på att göra så mkt som möjligt med Aleks, iaf tills Joline tittar fram... det blir ju jäkligt lättsamt att starta föräldrarledigheten när det vankas vår. kram

Svar: Ja, det låter sent med tanke på hur mycket du faktiskt använder kroppen.
Just nu känner jag inte att jag behöver "vila" men kanske tid för att ta in att det verkligen är dags snart och förbereda lite mentalt också. Kan ju vara bra.
Äh man får se vad man pallar helt enkelt.


emelie

2014-01-03 @ 19:05:28
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0