2014

Hej på er och god fortsättning. 
Vårt nyårsfirande var lugnt med goda vänner. Vi träffades kl 18 hos Danne som bor vid kanalen. 
Jag, Kim, Junia, Becca, Jonn,Sandra, Gurra och Elin var där. Och så Wilma och 2 hundar till. 
Vi började med gratinerad hummer och helstekt oxfilé med potatisgratäng och alla tillbehör (som resten av hela Sverige ;) men man kan ju inte säga annat att det är så jäääääkla gott! 
Efterrätten bestod av kladdkaka med marshmallows, cola topping med mörk choklad och så lite vit choklad som jag hade kirrat tidigare på dagen. 

Vid tolvslaget klädde vi på oss och gick upp på takterassen för att titta på alla andras fyrverkerier. Wilma stannade inne men hon ballade ur direkt och blev så rädd så jag och Junia gick in (som också tyckte det var läskigt - sa hela tiden faaaaarligt) och vi tittade från fönstret istället. Kim och jag fick skåla genom rutan istället ;) 
Junia var inte trött för fem öre och hon dansade och höll på med alla hundar till klockan var halv två! Då kände jag att jag höll på att somna så jag packade in Wilma och Junia i bilen och tackade för oss. Kim var kvar nån timma till. 

Wilma är extremt rädd för smällar men det var inte såhär för några år sedan. Det har blivit värre sedan hon varit i Grekland där de smäller med dynamit vid högtider.
Det som var jobbigt igår var ju att de sköt till klockan 3-4 här i området så Wilma satt och hets-andades i min feja tills det att Kim kom hem. Då lugnade hon ner sig och somnade. Junia märkte inget och sov tungt. 





Lite dansunderhållning 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0