Tyst

Gud vad tyst det blev här hemma, Alicia somnade efter sitt bad. Junia som ville duscha fick göra det och sedan efter lite mat i magen slocknade hon också. 
Det händer inte ofta, att de sover samtidigt! Så nu in i duschen, ska göra mig till människa. 
När barnen vaknat ska jag handla till kvällen. Cecilia kommer över på en kräftkväll med vin, ost och lite annat smått och gott. Svenska kräftor är bland det godaste jag vet! 
Kim och barnen ska iväg så det barnfritt ikväll :) 

Ska förbi mina föräldrar en sväng också och lämna försäkringspapper från Skandia. Är jävligt besviken på dem. Eftersom Alicia har haft RS så beviljas inte hon få samma barnförsäkring som Junia har. Det var massor av saker som inte "gäller" i fall något skulle inträffa. Typ som att ingen ersättning ges vid sjukhusvistelse, eller vård i hemmet, invaliditet m.m. Okej så om jag skulle behöva sluta jobba för att vårda mitt sjuka barn så skulle vi inte få ett öre pga av att hon hade rs när hon var 2 veckor gammal?  Det tycker jag är helt sjukt, hon är friskförklarad och borde ha samma rättigheter som alla andra barn. Vi betalar 2000 kr om året för Junia's barnförsäkring , jag har även min livförsäkring och pensionssparande hos Skandia (3000:-/mån) så det är ju en slant, funderar på att byta försäkringsbolag för jag tycker inte de förtjänar oss som kund. 
Är det verkligen såhär det är? Tänker på alla barn som inte föds helt friska, eller förtidigt födda, har inte dem rätt till en full försäkring? Jag vet att jag ska fråga dem och inte er, men jag blir faktiskt helt häpen. Vi har en kontaktperson på Skandia som kommer få höra ett och annat. Mina barn är lika friska och ska ha samma försäkring punkt slut! 





Kommentarer
Postat av: Elin

Men gud, det låter ju helt sjukt!?!

2014-04-11 @ 19:42:19
URL: http://esandh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0